CNPD, mający siedzibę w Luksemburgu unijny urząd ochrony danych osobowych nałożył na Amazon.com karę 16 lipca. Amerykańska spółka ujawniła to dopiero w piątek. Kara została nałożona za przetwarzanie danych użytkowników z naruszeniem RODO, czyli rozporządzenia EU zawierającego przepisy o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Informując o karze Amazon.com oświadczył, że decyzja CNPD nie ma uzasadnienia.
– Zapewnienie bezpieczeństwa informacji naszych klientów i ich zaufanie jest naszym najwyższym priorytetem. Nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych i żadne dane klientów nie zostały ujawnione osobom trzecim. Te fakty są bezsporne - głosi stanowisko amerykańskej spółki. - Zdecydowanie nie zgadzamy się z orzeczeniem CNPD i zamierzamy się od niego odwołać. Decyzja dotycząca tego, w jaki sposób wyświetlamy klientom odpowiednie reklamy, opiera się na subiektywnych i nieprzetestowanych interpretacjach europejskiego prawa prywatności, a proponowana grzywna jest całkowicie nieproporcjonalna, nawet w odniesieniu do tej interpretacji - dodaje.