Apollo rozważa przejęcie Atletico Madryt. Klub może być wart 2,5 mld EUR

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 2025-09-19 10:38

Właściciele Atletico Madryt prowadzą zaawansowane negocjacje z amerykańskim funduszem Apollo Global Management w sprawie sprzedaży większościowego pakietu udziałów. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, klub zostanie wyceniony na około 2,5 miliarda euro.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Według trzech niezależnych źródeł, na które powołuje się agencja Reuters, Apollo negocjuje zakup udziałów od kluczowych akcjonariuszy Atletico – dyrektora generalnego Miguela Ángela Gila Marína, prezesa Enrique Cerezo oraz funduszu inwestycyjnego Ares Management.

Na tym etapie fundusz nie musi jeszcze uzyskać pełnej kontroli, jednak spodziewane jest, że w dalszej fazie transakcji przejmie pakiet większościowy. Jednocześnie oczekuje się, że obecny zarząd pozostanie na stanowisku, a dotychczasowi właściciele sprzedadzą jedynie część swoich udziałów.

Atletico Madrid wycenione na miliardy

Umowa mogłaby wycenić Atletico na około 2,5 miliarda euro (2,9 miliarda dolarów).

Obecnie trzej główni inwestorzy – Gil Marín, Cerezo i Ares – kontrolują ok. 70 proc. udziałów w klubie poprzez spółkę Atletico Holco. Pozostała część należy do Quantum Pacific, koncernu działającego w branży żeglugowej i energetycznej.

Według doniesień Apollo posiada trzy miesiące wyłączności, obowiązującej do połowy października, aby sfinalizować inwestycję.

Konieczny świeży kapitał

Atletico Madryt stoi przed koniecznością zwiększenia kapitału o co najmniej 60 milionów euro. Środki mają zostać przeznaczone na wzmocnienie drużyny oraz rozwój infrastruktury sportowej i rekreacyjnej wokół stadionu Metropolitano. Klub zapowiada także pozyskanie nowych partnerów kapitałowych, którzy wesprą te projekty.

Apollo coraz mocniej w sporcie

Apollo Global Management to fundusz notowany na giełdzie w Nowym Jorku, zarządzający aktywami wartymi ponad 800 miliardów dolarów. Według Financial Times, spółka planuje uruchomić specjalny wehikuł inwestycyjny o wartości 5 miliardów dolarów dedykowany sportowi.

A walka toczy się o spory kawałek sportowego tortu. Jak wskazuje PwC, globalny rynek sponsoringu sportowego może osiągnąć 115 miliardów dolarów w 2025 roku, a do 2030 roku jego wartość może przekroczyć 160 miliardów dolarów.