Asbis zainwestuje do 2 mln EUR w amerykańsko-szwajcarski start-up

PAP Biznes
opublikowano: 2025-08-13 09:45

Grupa Asbis podpisała umowę inwestycyjną z amerykańsko-szwajcarskim start-up’em technologicznym RobotiFAI. Na jego finansowanie zamierza przeznaczyć do 2 mln EUR.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W komunikacie wskazano, że RobotiFAI to jedno z pierwszych na świecie rozwiązań wykorzystujących najnowocześniejsze technologie, w tym sztuczną inteligencję (AI), do pełnej automatyzacji procesów finansowych w przedsiębiorstwach.

Umowa inwestycyjna została zawarta na dwa lata. Finansowanie będzie realizowane etapami, uzależnionymi od osiągnięcia kolejnych kluczowych kamieni milowych projektu.

Inwestycja będzie realizowana w ramach umowy Simple Agreement for Future Equity (SAFE), zapewniającej Asbis przyszły udział kapitałowy w miarę rozwoju RobotiFAI. Całkowity udział będzie zależał od przyszłej wyceny spółki, jednak nie przekroczy 20 proc. kapitału zakładowego spółki.

"Ta inwestycja idealnie wpisuje się w naszą wizję innowacji oraz dalszego rozwoju Asbis. Poza samą inwestycją wesprzemy też spółkę w rozwoju, rozszerzając działalność RobotiFAI na nasze regionalne rynki” – powiedział cytowany w komunikacie Serhei Kostevitch, prezes Grupy Asbis.

Oprócz inwestycji Asbis jest również aktywnym klientem pilotażowym RobotiFAI.

"Firma wdrożyła już pierwszy moduł rozwiązania RobotiFAI w swoich operacjach finansowych, co przełożyło się na oszczędność setek godzin pracy ręcznej i zwiększenie niezawodności procesów. Ta praktyczna walidacja odegrała kluczową rolę w decyzji Asbis o wsparciu długoterminowego rozwoju RobotiFAI" - napisano.

RobotiFAI jest start-upem założonym w maju 2024 r. Jego misją jest usprawnienie i uproszczenie funkcji finansowych, takich jak rozliczenia, analiza danych i raportowanie, aby klienci mogli działać szybciej, efektywniej i z mniejszą liczbą błędów. Wspierany technologią AI model działania RobotiFAI pozwala na szybsze przetwarzanie dokumentów, minimalizację błędów oraz personalizację procesów finansowych.