Miesiąc temu, podczas prezentacji półrocznych wyników, Piotr Jeleński, szef Asseco South Eastern Europe, zapowiadał szybką akwizycję w Turcji. Słowa dotrzymał. Firma poinformowała o nabyciu ponad 98 proc. akcji spółki Sigma, specjalizującej się w rozwiązaniach dla sektora finansowego, za ponad 9 mln USD (28 mln zł).
— Przejęcie wzmocni naszą pozycję na strategicznym rynku tureckim. Widzę potencjał rozwojuproduktów Sigmy — zwłaszcza aplikacji Fidelity i LeaseFlex — mówi Piotr Jeleński.
Rozwiązania IT, które wymienia, służą do zarządzania majątkiem przedsiębiorstw oraz firmami leasingowymi. Oba systemy zostały już sprzedane do 8 z 15 największych tureckich banków i funkcjonują w 20 firmach leasingowych. Dlatego też Asseco SEE liczy, że z sukcesem wyjdzie z nimi na rynek międzynarodowy.
— Oprócz dalszej ekspansji w Turcji będziemy jednocześnie pracowali nad stworzeniem z naszych produktów globalnych marek — zapowiada Sirma Atac, prezes Sigmy. W ubiegłym roku kierowana przez niego firma miała 5,3 mln
USD przychodów i 2 mln USD zysku netto. Są spore szanse na to, że Sigma nie będzie ostatnią spółką, którą Asseco SEE kupi nad Bosforem. Firma prowadzi rozmowy o zakupie jeszcze jednej spółki. Specjalizuje się ona w rozwiązaniach mobilnych. Według Piotra Jeleńskiego, znalazła się ona na celowniku bałkańskiego Asseco już trzy lata temu.
Jednak wówczas jej wycena była za wysoka. Strategicznym celem Asseco SEE jest zwiększenie wagi rynku tureckiego w wynikach. W tym kraju mieszka połowa ludności obszaru, na którym operuje polska firma, a obecnie generuje ona zaledwie 10 proc. przychodów.