Associated Press o wyborach prezydenckich w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 10-10-2005, 07:11

Kampania prezydencka w Polsce koncentrowała się wokół pytania o granice poświęcenia państwa opiekuńczego na rzecz obietnicy gospodarki w stylu amerykańskim - bardziej liberalnej, ale prowadzącej do wzrostu gospodarczego i tworzenia nowych miejsc pracy - pisze w niedzielę z Warszawy korespondentka AP.

Kampania prezydencka w Polsce koncentrowała się wokół pytania o granice poświęcenia państwa opiekuńczego na rzecz obietnicy gospodarki w stylu amerykańskim - bardziej liberalnej, ale prowadzącej do wzrostu gospodarczego i tworzenia nowych miejsc pracy - pisze w niedzielę z Warszawy korespondentka AP.

    Liberalny Donald Tusk jest za jednolitą stawką podatków na poziomie 15 proc. Jego konkurent Lech Kaczyński, promujący wartości katolickie, też chce obniżenia podatków, ale jednocześnie opowiada się za systemem progresywnym, w którym lepiej zarabiający płacą wyższą składkę. Kaczyński jest rzecznikiem większej roli państwa w zapewnianiu bezpieczeństwa socjalnego, czemu miałyby też służyć dotacje dla rodzin wielodzietnych - pisze dziennikarka AP.

    Wybór któregokolwiek z kandydatów oznacza zdecydowane zerwanie z rządzącymi dotychczas postkomunistami, którzy przegrali w wyborach parlamentarnych 25 września wskutek serii skandali i porażek w walce z bezrobociem w Polsce. Obecnie wynosi ono 17,8 proc. i jest najwyższe w całej Unii Europejskiej - podsumowuje AP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane