Przychody spółki w II kw. 2025 roku wyniosły 1,14 mld zł. Zysk operacyjny spółki wyniósł 81,8 mln zł, wobec konsensusu na poziomie 82,4 mln zł.
Po pierwszym półroczu 2025 roku grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 2,21 mld zł, co oznacza wzrost o 7,7 proc. rdr.
Wynik EBITDA grupy wyniósł w I półroczu 167,5 mln zł wobec 161,7 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny był na poziomie 138,3 mln zł (+2,8 proc. rdr), a zysk netto wyniósł blisko 97,2 mln zł (-0,1 proc. rdr).
Spółka podała w komunikacie prasowym, że wzrost przychodów o 7,7 proc. rdr był efektem skutecznej polityki cenowej oraz dalszego zwiększania skali działalności.
"Dzięki intensyfikacji działań sprzedaż zagraniczna rosła nieco szybciej niż krajowa. Wpisuje się to w proces umacniania pozycji Auto Partnera na rynkach międzynarodowych, gdzie nadal dostrzegamy istotny potencjał wzrostu. Konsekwentna polityka finansowa sprawiła, że koszty operacyjne rosły wolniej niż przychody, co pozwoliło utrzymać rentowność na solidnym poziomie, przy wynikach EBITDA i netto zbliżonych do osiągniętych w analogicznym okresie 2024 r. Grupa utrzymała stabilną płynność i bezpieczny poziom zadłużenia" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Aleksander Górecki.
W pierwszej połowie 2025 r. sprzedaż w Polsce odpowiadała za 49 proc. całkowitych obrotów i wyniosła prawie 1,09 mld zł, rosnąc o 6,6 proc. w ujęciu rocznym. Eksport, mający niemal 51 proc. udziałów w przychodach, zwiększył się o 8,7 proc. i sięgnął 1,13 mld zł. Głównym kierunkiem zbytu pozostaje Unia Europejska, gdzie dostawy realizowane są zarówno z magazynu centralnego w Bieruniu, jak i z hubów w Pruszkowie i Poznaniu.
Jak podano, w Zgorzelcu dobiegają końca przygotowania do uruchomienia centrum logistyczno-magazynowego. Start inwestycji przewidziano na przełom 2025 i 2026 roku.
"Dzięki położeniu przy granicy z Niemcami i Czechami centrum usprawni dostawy na rynki eksportowe. Inwestycja wpisuje się w nasze działania na rzecz optymalizacji efektywności ekonomicznej i usprawnienia procesów logistycznych. Dostrzegamy rosnącą potrzebę rynku w zakresie minimalizacji czasu dostawy części zamiennych między dystrybutorem a warsztatem, dlatego będziemy kontynuować inwestycje w infrastrukturę i procesy logistyczne. Równolegle rozwijamy ekspansję zagraniczną, analizując rynki europejskie pod kątem tworzenia spółek i oddziałów, które mogłyby w przyszłości wspierać sprzedaż grupy" – powiedział Piotr Janta, wiceprezes Auto Partner.