Benefit Systems szerzej zadba o pracowników

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-01-20 20:00

Spółka chce podbić rynek nowym produktem — MultiLife. Szykuje kolejne przejęcia z obszaru zdrowia psychicznego oraz właściwego odżywiania.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • co składa się na program MultiLife
  • z jakimi kosztami wiąże się dla Benefitu Systems jego rozwój
  • w jakim tempie chce rozszerzać ofertę i kiedy chce z nią wejść szeroko na rynek
  • dlaczego — zdaniem ekspertki — tak kompleksowa oferta może zapewnić spółce przewagę konkurencyjną

Przedłużający się lockdown doprowadził do zamknięcia wielu firm. Inne, by przetrwać, zmieniły model działalności bądź tylko poszerzyły ofertę, jak np. wyceniany na GPW na 1,8 mld zł Benefit Systems. Jego biznes opiera się przede wszystkim na własnych klubach fitness i programie kart sportowych MultiSport. Struktura powoli ma się jednak zmienić za sprawą nowego produktu.

— Z powodu pandemii doszło do długotrwałego zamknięcia klubów fitness, a liczba użytkowników kart MultiSport znacząco spadła [w Polsce z 1,2 mln w I kw. 2020 r. do 0,5 mln w II kw. — red.]. Dlatego jeszcze w pierwszym lockdownie uruchomiliśmy platformę Yes2Move.com do ćwiczeń w domu, a dodatkowo — odpowiadając na globalne trendy i pytania pracodawców — rozpoczęliśmy prace nad programem MultiLife, który wspiera zdrowie pracowników w szerokim ujęciu — mówi Bartosz Józefiak, członek zarządu spółki.

Testy i rozruch

MultiLife łączy kilkanaście różnych usług. Oferuje m.in. kreatora diety, wsparcie psychologa oraz konsultacje z dietetykami i trenerami.

— W tym roku skupiamy się jeszcze na rozwoju programu MultiLife, dlatego nie mamy dużych oczekiwań co do przychodów i liczby abonentów. Produkt jest nowatorski — to z jednej strony jego wielka zaleta, ale z drugiej trudno przewidzieć, w jakim stopniu się przyjmie. W tym roku chcemy nabrać rozpędu, a w kolejnych latach w pełni wykorzystać jego potencjał — mówi Bartosz Józefiak.

Produkt jest w fazie startowej — wybrani klienci go testują. W tym roku Benefit zwróci się najpierw do pracodawców korzystających z MultiSportu, ponieważ dla nich kompleksowa oferta będzie atrakcyjniejsza — wysokość abonamentu w kolejnych latach trudno spółce szacować.

Skalowalny produkt:
Skalowalny produkt:
Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefitu Systems, twierdzi, że w programie MultiLife tkwi potencjał ekspansji na zagranicznych rynkach. Największą szansę spółka widzi jednak w oferowaniu go w Polsce i na tym rynku na razie się koncentruje.
Marek Wiśniewski

Wiele akwizycji

W 2021 r. firma tworzyła zespół odpowiedzialny za rozwój MultiLife’u i dokonała pierwszych akwizycji. Kupiła YesIndeed, spółkę oferującą systemy grywalizacyjne, oraz — za kilka milionów złotych — aplikację Focusly m.in. do medytacji.

— W pierwszej połowie 2022 r. chcemy sfinalizować kolejne transakcje. Szukamy głównie polskich spółek technologicznych, bo na lokalnym rynku mamy najlepsze relacje i know-how, jednak w przyszłości możemy spojrzeć szerzej na region. Przyglądamy się firmom z obszaru zdrowia psychicznego i właściwego odżywania, bo pandemia znacząco zwiększyła znaczenie tych trendów na świecie – wyjaśnia członek zarządu Benefitu.

Spółka nie informuje dokładnie o nakładach na rozwój programu MultiLife, zapewnia tylko, że w tym roku będą one wyższe niż w ubiegłym, choć uzależnia to od rozwoju pandemii.

— Na planowane wydatki składają się przede wszystkim akwizycje oraz tworzenie zespołu. W tym roku chcemy zakończyć pierwszą fazę przejęć — w zależności od finalnej liczby spółek pochłonie to od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych. W przypadku budowy zespołu jesteśmy w połowie drogi — informuje Bartosz Józefiak.

58proc.

Taki odsetek Polaków zwraca uwagę na benefity przy wyborze pracodawcy — wynika z raportu Pyszne.pl oraz instytutu ARC Rynek i Opinia…

76proc.

…a dla takiego odsetka otrzymanie preferowanych benefitów mogłoby wpłynąć na satysfakcję.

Kompleksowa troska o zdrowie

Spółka jest pozytywnie zaskoczona utrzymującym się dużym zainteresowaniem wciąż rozwijaną platformą treningową Yes2Move. Drugi szybko rosnący obszar to treści do rozwoju osobistego, w tym cyfrowa biblioteka Legimi.

— Mnóstwo tego typu materiałów jest dostępnych w internecie bezpłatnie. Widać jednak, że konsumentom zależy na odpowiedniej jakości i dostosowaniu do ich potrzeb — uważa Bartosz Józefiak.

Szczególne nadzieje Benefit wiąże z dwoma obszarami programu MultiLife. Pierwszym jest szeroko rozumiane wsparcie zdrowia psychicznego, np. w formie konsultacji psychologicznych.

— Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na takie rozwiązania i jesteśmy przekonani, że popyt utrzyma się w kolejnych latach. Zwłaszcza że w okresie pandemii mogliśmy dostrzec, jak problemy związane ze zdrowiem psychicznym wpływają m.in. na motywację czy efektywność pracowników — tłumaczy menedżer.

Drugi jest związany z odżywianiem — więcej szczegółów firma nie zdradza. Docelowo poprzez MultiSport i MultiLife chce wspierać trzy obszary niezbędne do zdrowego stylu życia — kondycję fizyczną i psychiczną oraz odpowiednie odżywianie.

– Planujemy w tym roku skokowo zwiększyć liczbę usług dostępnych na platformie MultiLife. W kolejnych latach będziemy stopniowo dodawać kolejne, jednocześnie modyfikując bądź rezygnując z najmniej popularnych elementów — mówi Bartosz Józefiak.

Okiem eksperta
Kompleksowa oferta może dać przewagę
Katarzyna Leśniewska
regionalny kierownik działu rekrutacji w LeasingTeam Professional

Od 2021 r. widać na rynku pracy, że benefity w postaci owocowych czwartków czy kart sportowych nie robią na pracownikach wrażenia. Większość firm wciąż skupia się na starych formach benefitów, ale część otwiera się na nowości, dzięki którym chce przyciągnąć kandydatów. Głównym czynnikiem wyboru pracodawcy w nowej rzeczywistości — poza wynagrodzeniem i np. atrakcyjnym projektem do wykonania — stała się możliwość pracy hybrydowej lub zdalnej. Coraz istotniejsze jest jednak zapewnianie pomocy psychologicznej, konsultacji z dietetykami czy fizjoterapeutami i wsparcie w szeroko rozumianym obszarze wellbeing.

Wyjście na rynek z tak kompleksową ofertą, jaką planuje Benefit Systems, może zapewnić przewagę konkurencyjną z kilku powodów. Dla pracodawców skorzystanie z usług jednej firmy będzie wygodniejsze i zapewne korzystniejsze finansowo. Dla pracowników natomiast ważna jest szeroka oferta, z której skorzystają według własnych potrzeb. Jeśli taką ofertę otrzymają w jednym miejscu pracy, zapewne w kolejnym również będą takiej oczekiwali, co napędzi popyt. W obecnych warunkach istotne jest również zapewnienie usług i produktów w kanale online, a także np. wprowadzenie systemu grywalizacji — oferowania rozmaitych voucherów za konkretne aktywności.