Polski start-up pozyskał seryjnego inwestora z Niemiec

opublikowano: 09-11-2021, 11:27
aktualizacja: 09-11-2021, 14:29

Oferujące wsparcie psychologiczne w formie pracowniczego benefitu HearMe po raz drugi zebrało inwestorski kapitał. Dzięki niemu przyspieszy zagraniczną ekspansję.

Firmy coraz bardziej przejmują się zdrowiem psychicznym swoich pracowników, o czym świadczy m.in. ekspansja takich start-upów jak Hedepy i Wellbee, oferujących psychoterapię online, oraz przejęcie przez Benefit Systems mindfulnessowej aplikacji Focusly.

Swoją niszę w tego typu usłudze w formie benefitu pracowniczego odnalazło HearMe, które właśnie ogłosiło zakończenie w czerwcu drugiej rundy inwestycyjnej. Pozyskało 303 tys. EUR od hiszpańskiego funduszu VC Think Bigger Capital (TBC) oraz dwóch aniołów biznesu z Hiszpanii i Niemiec. Jednym z nich jest Andreas Mihalovits, który przed laty był szefem technologii w Offerto, przejętym finalnie przez eBay. Niemiecki inwestor wyłożył już pieniądze na rozwój ponad 130 firm, w tym w 2011 r. Tesli.

– Już w tym roku spodziewamy się ok. 1 mln zł przychodów, a w przyszłym realne jest potrojenie tego wyniku, niemniej będziemy dążyć do 1 mln EUR. W czwartym kwartale 2020 r. zanotowaliśmy ogromne zainteresowanie polskich pracodawców naszą ofertą i mamy już 45 firm. Na początku decydowali się na to przedstawiciele branży technologicznej i marketingowej, ale teraz portfolio jest różnorodne, od firm logistycznych po uczelnie wyższe – mówi Kasia Gryzło, prezes HearMe.

Rozmawiamy już z kolejnymi zagranicznymi funduszami i w II kw. 2022 r. chcielibyśmy zamknąć rundę A na ok. 1-1,5 mln EUR. Docelowo, w bardziej odległej przyszłości, bierzemy zarówno pod uwagę zarówno debiut na giełdzie, jak i pozyskanie strategicznego inwestora, który zechce rozwijać HearMe zgodnie z naszą wizją.

Kasia Gryzło
prezes HearMe

Zespół z inkubatora

Kasia Gryzło poznała się z pozostałą dwójką założycieli spółki, Michałem Pośnikiem i Pawłem Pierścionkiem, na początku 2020 r. w hiszpańskim programie inkubacyjnym Demium.

– Zostaliśmy połączeni w zespół, a współpraca układała się na tyle dobrze, że rozwinęliśmy wspólnie biznes. Na start wyłożyliśmy kilkadziesiąt tysięcy złotych, a od funduszu TBC – poznanemu dzięki wspomnianemu inkubatorowi – pozyskaliśmy w lutym 2021 roku 100 tys. EUR. Ten sam fundusz postanowił doinwestować nas w drugiej rundzie i zapoznał nas z kolejnymi dwoma inwestorami. Pozostało nam jako założycielom 70 proc. udziałów – opowiada prezes HearMe.

Start-up umożliwia założenie w aplikacji anonimowego konta, a następnie przypisuje użytkownikom odpowiedniego terapeutę/psychologa, udostępniając im kalendarz zdalnych wizyt. Współpracuje w różnym wymiarze godzin z ponad 30 specjalistami, których rekrutuje bezpośrednio.

– Pracodawca dostaje tygodniowe raporty pokazujące popularność aplikacji wśród pracowników, bez ujawnienia ich tożsamości, oraz najczęstsze problemy w organizacji – wyjaśnia Michał Pośnik, który zasiada w zarządzie spółki wraz z Pawłem Pierścionkiem.

Start-upowe początki:
Start-upowe początki:
Założyciele HearMe, Michał Pośnik (z lewej), Kasia Gryzło i Paweł Pierścionek, spotkali się w programie inkubacyjnym Demium i tam wypracowali pomysł na biznes, którego rozwój nabiera tempa.
materiały prasowe

HearMe rusza za granicę

Spółka znaczną część pozyskanego kapitału przeznaczy na międzynarodową ekspansję, a konkretnie rozwój sprzedaży i marketingu w Wielkiej Brytanii (działa tam już pod nazwą Emplomind) i Hiszpanii. Rozwinie też ofertę m.in. w zakresie narzędzia wspierającego zespoły HR w tworzeniu strategii wellbeingu w firmie. Zapewnia, że w Polsce ma już ugruntowaną pozycję i wielu klientów pozyskuje z polecenia.

– Rynek hiszpański jest podobny do polskiego pod względem rozwoju i świadomości ludzi, dlatego wiele naszych rozwiązań powinno się tam sprawdzić. W Wielkiej Brytanii konkurencja jest większa, ponieważ tam już przed pandemią wsparcie psychologiczne dla pracowników było częste, niemniej raczej w formie telefonów zaufania. Wierzymy, że mamy lepszy jakościowo produkt, a dzięki niższym kosztom operacyjnym w Polsce jesteśmy w stanie zaoferować konkurencyjne stawki – informuje Kasia Gryzło.

HearMe już w przyszłym roku spodziewa się większości przychodów z rynków zagranicznych, a uzyskania rentowności – w III kw. 2022 r.

– Niemniej dla nas i naszych inwestorów kluczowe jest budowanie pozycji na kolejnych rynkach, bo to najlepszy test skalowalności modelu biznesowego. Dlatego prowadzimy już analizy i za rok chcemy pojawić się w kolejnych krajach – zapowiada Kasia Gryzło.

Okiem eksperta
Potrzeba efektywności napędzi rozwój rynku
Bartosz Józefiak
członek zarządu Benefitu Systems
Potrzeba efektywności napędzi rozwój rynku

Blisko połowa Europejczyków przyznaje, że od początku pandemii pogorszyła się ich ogólna kondycja psychiczna. U 51 proc. zwiększył się poziom stresu i niepokoju, a 30 proc. mieszkańców Europy po raz pierwszy lub intensywniej niż przed pandemią doświadczyło problemów takich jak zaburzenia snu, stany lękowe, depresja, czy fobie. Dane te dobrze obrazują skalę wyzwań, z którymi się mierzymy. Biorąc pod uwagę, że do odbudowy biznesów po pandemii potrzebujemy zaangażowanych i efektywnych pracowników, zainteresowanie pracodawców rozwiązaniami z obszaru zdrowia psychicznego jest naturalne. Uważam, że będzie to bardzo rozwojowy segment rynku w kolejnych latach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane