Giełdowa spółka poszerzyła zakres benefitowej oferty dla firm o dofinansowane posiłki. Zamierza dynamicznie rozwinąć przejęty start-up Lunching.
Pracownicy chcą, by pracodawca dopłacał im do posiłków, a biznes chce to wykorzystać. Pyszne.pl już w ubiegłym roku zaczęło rozwijać ofertę B2B, a na tym rynku szybko rośnie m.in. rozglądający się za inwestorem SmartLunch, który w tym roku zamierza pośredniczyć w sprzedaży posiłków za ponad 100 mln zł. O tym, że branżą interesują się inwestorzy, świadczy akwizycja ogłoszona właśnie przez notowany na GPW Benefit Systems.
Jeszcze szybszy wzrost
Firma przejęła 75 proc. udziałów (pozostałe 25 proc. do 2025 r.) w działającej od 2016 r. spółce Lunching.pl. Funkcjonuje ona w całym kraju, obsługując zarówno fabryki, jak i biurowce – w drugim przypadku przede wszystkim w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie.
– Zainwestowaliśmy w Lunching, ponieważ to intuicyjna, dobrze rozwinięta technologicznie platforma i aplikacja, której dużym atutem jest możliwość odpowiedniego skalowania w kolejnych latach. Już teraz widzimy, jak duży ma potencjał – komentuje Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefitu Systems.
W jego ocenie to dobrze zarządzany start-up. W 2021 r. spółka wypracowała ok. 7 mln zł przychodów.
– Mamy ambitne plany wobec niej. Liczymy, że kapitał oraz know how dostarczone przez nas i występująca synergia pomogą jej szybciej rozwijać produkty oraz zwiększać sprzedaż na polskim rynku. Planujemy też wzmocnić działania marketingowe. Chcemy, żeby Lunching podwajał skalę w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Bartosz Józefiak.
Lunching łączy pracowników i pracodawców z restauratorami i firmami cateringowymi. Zapewnia możliwość zamawiania jedzenia przez internet (aplikacja i strona) oraz interaktywne kioski w miejscu pracy. Oferuje też rozwiązanie dla działu HR do bieżącej obsługi i rozliczania dofinansowania do posiłków, którego model można ustalać indywidualnie.
Miliony na przejęcia
To przejęcie wpisuje się w strategię Benefitu Systems, zgodnie z którą zamierza on rozwijać równolegle dwa programy: znany od lat, bazujący na kartach sportowych MultiSport oraz dopracowywany jeszcze MutliLife, zapewniający szereg różnych benefitów. Docelowo poprzez oba chce wspierać trzy obszary niezbędne do zdrowego stylu życia — kondycję fizyczną i psychiczną oraz odpowiednie odżywianie.
Firma kupiła w ubiegłym kupiła YesIndeed, spółkę oferującą systemy grywalizacyjne, oraz — za kilka milionów złotych — aplikację Focusly m.in. do medytacji.
– Lunching to nasza pierwsza akwizycja w tym roku, a za pakiet 75 proc. udziałów zapłaciliśmy 12,6 mln zł. To większa transakcja od poprzedniej, co wynika m.in. z wielkości nabywanego podmiotu, a także posiadanej przez niego technologii i know how. Chcemy w tym roku przeznaczyć na przejęcia spółek, działających w kluczowych dla rozwoju naszej oferty obszarach, niskie kilkadziesiąt milionów złotych. Finalna kwota będzie zależała od liczby i wielkości celów – stwierdza Bartosz Józefiak.
