Bioton ma partnera z Japonii

AT
opublikowano: 2011-07-26 00:00

Spółka w ciągu pięciu lat chce zdobyć 30 proc. rynku pasków do kontroli cukru, wartego ponad 480 mln zł.

Spółka w ciągu pięciu lat chce zdobyć 30 proc. rynku pasków do kontroli cukru, wartego ponad 480 mln zł.

Bioton, giełdowy producent insuliny kontrolowany przez Ryszarda Krauzego, podpisał umowę z japońskim producentem urządzeń do pomiaru glukozy we krwi, firmą Arkray.

— Przez najbliższe trzy lata będziemy wyłącznym dystrybutorem produktów japońskiej firmy w Polsce — mówi Sławomir Ziegert, prezes Biotonu.

W wyniku umowy spółka zacznie sprzedawać glukometry i paski wskazujące poziom cukru.

Według wyliczeń IMS Health wartość rynku pasków w 2010 r. wynosiła 480 mln zł i rośnie rok rocznie średnio o 18 proc. Bioton w ciągu pięciu lat chce zdobyć 30 proc. tortu, co oznacza wpływy na poziomie 144 mln zł. Analitycy prognozują znacznie mniejsze sumy.

Według Tomasza Jachowicza, analityka BM Banku DnB Nord Polska, umowa jest korzystna, ale nie będzie miała znaczącego wpływu na wyniki Biotonu.

— Prognozuję, że w tym roku przychody spółki dzięki umowie z Japończykami zwiększą się zaledwie o kilka milionów zł, a w latach 2014- -2015 suma ta powinna przekroczyć 20 mln zł. W skali Biotonu nie są to duże sumy, dlatego też do tej umowy podchodziłbym bez entuzjazmu — mówi Tomasz Jachowicz.

Dodaje, że nowe produkty są dobrym uzupełnieniem portfolio Biotonu w zakresie diabetologii. Zwraca jednak uwagę, że spółce będzie trudno zdobyć udziały w rynku na poziomie 30 proc.

— Rynek gleukometrów jest w Polsce bardzo rozdrobniony i — co ważniejsze — bardzo konkurencyjny — uważa analityk.