Biznesmeni łączą interesy z poznawaniem świata

Aneta Królak
opublikowano: 15-06-1999, 00:00

Biznesmeni łączą interesy z poznawaniem świata

Wyjazdy służbowe to okazja do wypoczynku

WIZYTÓWKA: Biznesmeni reprezentują nie tylko firmę, ale i kraj, z którego pochodzą. Powinni korzystać z możliwości, jakie dają pieniądze, i pomysłowości do utrzymania odpowiedniego poziomu swoich wyjazdów — przekonuje Dominik Górka, menedżer ds. marketingu Hexel Travel. fot. ARC

Podróże w interesach coraz częściej służą również zwiedzaniu świata. Przedstawiciele sfer biznesowych nauczyli się łączyć wyjazdy wypoczynkowe z prowadzeniem negocjacji czy prezentacją firmy na targach.

Biura podróży stale poszerzają ofertę skierowaną do biznesmenów, mającą na celu ułatwienie im spotkań służbowych i przy okazji zwiedzanie najciekawszych zakątków świata.

Dwa w jednym

— Coraz częściej spotykamy się z tym, że biznesmeni zgłaszają się do nas po to, byśmy znaleźli im gdzieś w świecie odbywające się aktualnie targi związane z ich branżą. Do naszych zadań należy wówczas nie tylko zarezerwowanie miejsca w odpowiednim hotelu, ale także zorientowanie się, jaką ofertę pozabiznesową proponuje sam organizator imprezy — twierdzi Hanna Szamborowska z biura podróży Amber.

Przyznaje, że choć zapotrzebowanie na tego typu wyjazdy stale wzrasta, nie są to jedyne sposoby łączenia wyjazdów służbowych z jednoczesnym interesującym spędzeniem czasu. Istnieje więc możliwość wyczarterowania luksusowego jachtu i odbycia rejsu na Galapagos czy norweskie fiordy w towarzystwie partnerów handlowych.

Przedstawiciele biur podróży zapewniają, iż nie można twierdzić, że rodzimi biznesmeni jeżdżą wypoczywać zasłaniając się imprezami służbowymi. Faktem pozostaje, że niektórzy organizatorzy targów mają dodatkowo tzw. pakiety poznawcze, zapewniające zorganizowanie czasu pozabiznesowego. Nie należy jednak tego uogólniać i sprowadzać do twierdzenia, że biznesmeni nastawieni są na wyszukiwanie tego typu imprez po różnych zakątkach świata.

— Nie można zapominać o tym, iż sami organizatorzy nie przygotowują np. targów z myślą o wypoczynku gości. Zaproszenie do uczestnictwa w wystawie pociąga za sobą poważne wydatki. Organizatorzy bardzo często udostępniają gościom dobre hotele gratisowo lub po preferencyjnych cenach. Z reguły też dokładają do biletów lotniczych. Nie nastawiają się więc na organizowanie dodatkowych form rekreacji — zapewnia Dominik Górka, menedżer ds. marketingu w krakowskim Hexel Travel.

Integracja

Menedżerowie niechętnie uczestniczą w wyjazdach integracyjnych.

— Nie można jednak generalizować. Trudno wyobrazić sobie wyjazd mający zapoznać pracowników np. ze strategią firmy, na którzym zabrakłoby przedstawiciela zarządu. Pełni on wówczas funkcję nie tylko wykładowcy. Wspólnie z podwładnymi chodzi np. po górach i na równi ze wszystkimi korzysta z możliwości rekreacyjnych — przekonuje Dominik Górka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aneta Królak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Biznesmeni łączą interesy z poznawaniem świata