Bloober Team niebawem odkryje wiele kart

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-01-10 14:54

Giełdowy producent horrorów liczy, że już niedługo ruszy kampania produkcyjna „Silent Hill 2”, ujawni też szczegóły swojej największej produkcji, czyli „Projektu C”. W zanadrzu ma też inne niespodzianki.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Kiedy Bloober Team spodziewa się największych przychodów z “Silent Hill 2”
  • Kiedy na rynek mogą trafić informacje na temat największej obecnie gry spółki
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Bloober Team, który świętuje 15-lecie istnienia i właśnie przeniósł notowania z NewConnect na główny parkiet GPW, spodziewa się, że bieżący rok będzie dla niego przełomowy. Światło dzienne ujrzą kluczowe projekty, nad którymi pracował przez ostatnie lata.

Już niebawem może ruszyć kampania promocyjna „Silent Hill 2”. To remake horroru „Silent Hill”, realizowany wspólnie z zewnętrznym wydawcą - Konami. Umowa o współpracy między polskim studiem i japońskim partnerem była podpisana w 2021 r. Wielu graczy spodziewało się, że kampania marketingowa tytułu ruszy jesienią ubiegłego roku. Tak się jednak nie stało.

- Naprawdę mamy dużo rzeczy, którymi moglibyśmy się podzielić, ale to Konami przygotowuje kampanię promocyjną. Wierzymy, że bardzo szybko się ona rozpocznie – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.

Premiera remake’u spodziewana jest w tym roku. Choć Bloober Team otrzymuje wynagrodzenie w modelu work for hire – tzn. wydawca płaci mu w miarę postępu prac nad tytułem - to z wypowiedzi prezesa wynika, że nie będzie to jedyne źródło przychodów z gry.

- Liczymy w tym roku na znaczne przychody z tego projektu. Chociaż jest to robione w modelu work for hire, to mamy udział w przychodach, więc wiele zależy od tego jaka będzie sprzedaż – mówi szef Bloober Teamu.

Kolejnym kluczowym projektem Bloober Teamu jest gra o kodowej nazwie „Projekt C” tworzona z Private Divsion - marką wydawniczą Take-Two Interactive. Na razie wiadomo, że to survival horror o oparty na IP należące do Bloober Teamu. Ma to być największa jak dotąd produkcja giełdowej spółki.

- “Projekt C” jest bardzo mocno zaawansowany. Mogę powiedzieć, że pierwsza połowa roku będzie obfitowała w informacje z naszej strony – mówi prezes.

Z jego wypowiedzi wynika, że w 2024 r. poza „Silent Hill 2” i „Projektem C” na rynek może trafić więcej szczegółów na temat nadchodzących produkcji.

- Będziemy dużo prezentować w porównaniu z latami poprzednimi. Przez ostatnie lata przygotowywaliśmy to, co nadejdzie. Chcemy pokazać, że umiemy dowozić to, co zapowiadaliśmy, a nawet więcej – powiedział Piotr Babieno.

Na ujawnienie szczegółów czeka m.in. gra o kodowej nazwie „Projekt I” w technologii VR. Bloober Team we wrześniu 2023 r. podpisał umowę z Metą na istotne finansowanie i marketingowe wsparcie jej produkcji.