Booksy przejęło polskiego konkurenta

opublikowano: 18-07-2018, 22:00

Start-up Stefana Batorego zaczyna wydawać pieniądze od inwestorów. Zaczął od akwizycji. Testuje, czy to właściwa droga do rozwoju także za granicą.

Ledwie dwa tygodnie temu spółka Booksy, rozwijająca aplikację do rezerwacji wizyt w salonach urody, zebrała od inwestorów 49 mln zł. W tej turze w projekt zainwestowali m.in. brytyjski fundusz Piton Capital i Sebastian Kulczyk, za pośrednictwem Manta Ray. Teraz firma ogłosiła swoją pierwszą akwizycję — przejęła polskiego pioniera w segmencie rezerwacji usług online, serwis Lavito.pl, który na rynku pojawił się rok przed startem biznesu Stefana Batorego i Konrada Howarda.

Lavito — jak ujawnia Łukasz Szymak, menedżer zarządzający Booksy w Polsce — miało dotychczas większy zasięg jako serwis internetowy, Booksy natomiast skupiało się na użytkownikach mobilnych. Lokalnie obydwa serwisy gromadzą 400 tys. unikalnych użytkowników, a klienci za ich pośrednictwem dokonują 600 tys. rezerwacji miesięcznie. W strukturze sprzedażowej Booksy Polska jest drugim co do wielkości rynkiem — po Stanach Zjednoczonych (działa także w Wielkiej Brytanii i Brazylii). W skali międzynarodowej za pośrednictwem jej aplikacji umawianych jest natomiast 2,5 mln wizyt u fryzjerów czy kosmetyczek.

Z informacji udzielonych przez Łukasza Szymaka wynika, że zespoły obydwu firm zostaną połączone, do Booksy dołączą także założyciele Lavito. Nie zapadła natomiast ostateczna decyzja, czy na rynku utrzymane zostaną dwie marki, czy tylko Booksy. Ujawniane nie są też warunki i wartość transakcji. Dla firmy stanie się ona natomiast przyczynkiem do przetestowania, czy taka strategia rozwoju z jej punktu widzenia jest korzystna i zasadna do wdrażanie również na rynkach zagranicznych.

— Kiedyś obserwowaliśmy przejmowanie polskich projektówprzez globalnych graczy, np. z sektora dostawy posiłków (Pizzaportal zakupiony przez Delivery Hero) czy recenzji restauracji (Gastronauci. pl przejęci przez Zomato). Dziś polskie firmy kupują zagranicznych konkurentów. Tą drogą idą Brainly, który przejął OpenStudy i Bask, czy DocPlaner przejmujący hiszpańskie Doctoralia.com. Przejęcia pozwalają w szybkim tempie zająć większą część rynku lub poszerzyć gamę własnych produkty. Nie wszystkie akwizycje przynoszą zakładane efekty, ale dają dużą szansę na skokowy wzrost biznesu — zaznacza Radosław Czyrko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane