Bytom chce nie tylko koszul

KSA
opublikowano: 12-02-2010, 00:00

Jeśli dojdzie do przejęcia, pod marką Otto Hauptmann mogą być oferowane również krawaty i dzianiny.

Jeśli dojdzie do przejęcia, pod marką Otto Hauptmann mogą być oferowane również krawaty i dzianiny.

Kilka dni temu Bytom poinformował o podpisaniu listu intencyjnego z właścicielem Cotton International. W jego myśl giełdowa spółka może przejąć 80 proc. udziałów firmy, która dystrybuuje koszule pod marką Otto Hauptmann.

— To druga co do popularności marka koszul w Polsce. Firma sprzedaje rocznie około 150 tys. sztuk — mówi Tomasz Sarapata, prezes Bytomia.

Ich ceny wahają się od 129 do 299 zł. Tomasz Sarapata dodaje, że biznes Cotton International jest wysoce rentowny. Nie ujawnia jednak szczegółów finansów.

— Do końca kwietnia forma prawna Cotton International ma zostać zmieniona na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i wtedy przeprowadzimy badanie ksiąg — informuje Tomasz Sarapata.

Na tym etapie nie jest jeszcze ustalona cena zakupu 80 proc. udziałów ani ostateczna forma transakcji. Jedną z możliwości jest objęcie przez właściciela Cotton International 4,5 mln nowych akcji Bytomia. Ich cena nominalna to 1 zł, więc cena emisyjna nie będzie mogła być niższa, co daje pewien obraz wartości transakcji.

Bytom ma wyłączność na rozmowy z firmą do końca czerwca. Jeśli dojdzie do transakcji — wokół marki Otto Hauptmann zbudowane zostanie całe portfolio artykułów komplementarnych do oferty Bytomia np. krawatów i dzianin.

— Zakładamy, że potrwałoby to cztery sezony, czyli dwa lata. Chcielibyśmy, by Cotton International zajął się obsługą całego pakietu komplementarnego w naszej grupie — wyjaśnia Tomasz Sarapata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu