Notowane na GPW CCC zakończyło rok obrotowy 2022/23 (luty-styczeń) z 21-procentowym wzrostem przychodów do 9,1 mld zł i liczy na dwucyfrową dynamikę także w tym roku, a nawet utrzymanie jej na zbliżonym poziomie. Największy wzrost odnotował rozwijany od maja 2021 r. HalfPrice – z 236,9 do 843,1 mln zł, a następnie powstałe w marcu 2019 r. Modivo: z 540 do 895 mln zł. eObuwie nie zaliczy minionego roku do udanych – sprzedaż wzrosła o 8 proc. do 3,1 mld zł.
W dół poszły wyniki giełdowej grupy. Strata netto zwiększyła się z 216,6 do 401,5 mln zł, a 4,1 mln zł zysku operacyjnego zamieniło się w 51,3 mln zł pod kreską. Dodatnia była tylko EBITDA – spadła o 6,3 proc. do 530,9 mln zł, co oznacza 5,8 proc. marży. W tym roku rentowność ma być nawet dwukrotnie wyższa.
„Od połowy 2022 r. stale poprawiają się warunki zakupu nowych kolekcji – normalizują się kursy walut oraz stabilizują łańcuchy dostaw, obniżając koszty frachtu. Presja na bazę kosztową obniża się wraz ze spadkiem cen surowców” – pisze spółka w raporcie rocznym.
„Widzimy już pierwsze pozytywne trendy. W trwającym kwartale zanotowaliśmy 11 proc. wzrostu przychodów. Co więcej, miesiąc do miesiąca widzimy nie tylko poprawę trendu przychodów, ale także marży brutto” – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Marcin Czyczerski, prezes CCC.
grupa CCC | marka CCC | HalfPrice | grupa Modivo (Modivo i eObuwie) | |
przychody (w mld zł) | 10,2-11 | 4,4-4,8 | 1,2-1,5 | 4,5-4,7 |
marża brutto (w proc.) | 47-50 | 54-56 | 45-46 | 40-42 |
wskaźnik kosztów (w proc.) | 43-44 | 47-48 | 39-40 | 39-40 |
marża EBITDA (w proc.) | 10-12 | 14-16 | 10-12 | 4-6 |
CAPEX (w mln zł) | ok. 320 | 160 | 160 |
Założenia na rok obrotowy 2023/24, źródło: spółka
