Coraz więcej pracy tymczasowej

DI, Adecco Poland
01-06-2010, 09:35

Adecco Poland opublikowało dane dotyczące zapotrzebowania na pracowników tymczasowych w pierwszym kwartale tego roku.

Sprzedaż w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku wzrosła o 63%. Największy skok, bo o 100% odnotowano w branży IT i elektronicznej. Ponadto wzrost odnotowano w branży spożywczej (23%) i motoryzacyjnej (18%).

- Na tak dynamiczny wzrost miało wpływ wiele czynników,  jednak najważniejszym z nich jest poprawa nastrojów społecznych, która przełożyła się na zwiększenie popytu, szczególnie dóbr luksusowych – powiedziała Grażyna Chmielowska Dyrektor Sprzedaży Adecco Poland.

W branży elektronicznej po spowolnieniu gospodarczym można zaobserwować zdecydowanie większe zapotrzebowanie końcowego klienta na zakup asortymentu elektronicznego. Przekłada się w proporcjonalny sposób na produkcję sprzętu, a także jego komponentów, a tym samym wzrost zatrudnienia w tym sektorze.

W przypadku branży spożywczej obserwowany wzrost wynika z dużej koncentracji Adecco Poland na potrzebach tego sektora wynikającej ze strategii działań przyjętej na ten rok. Branży pomagają także nastroje społeczne i wzrost zakupów, także w przypadku dóbr luksusowych. Bardzo dobrze został także przyjęty na  tym rynku nowatorski projekt wynajmu wózka widłowego wraz z operatorem prowadzony wspólnie przez Adecco Poland i Toyota Handling Polska. Jest to pierwsza tak kompleksowa usługa w Polsce odpowiadająca wprost na konkretne potrzeby klientów.

Niektóre firmy samochodowe i te będące w łańcuchu dostaw całej branży przeniosły część swojej produkcji z innych krajów do  Polski ze względu na wyższą efektywność i niższe koszty np. GM w przypadku Opla, co przyczyniło się do wzrostu zatrudnienia w tej branży. Miały także na to wpływ dopłaty, dzięki którym szacuje się, że polscy producenci sprzedali więcej o ok. 50 tys. samochodów, głównie na eksport. Obecnie, gdy dopłaty się skończyły, od II kwartału 2010 Adecco Poland spodziewa się spadku zamówień w całej branży.

Aktualnie zdaniem Adecco Poland firmy mocniej  dostosowują swoje zamówienia do potrzeb rynku, stąd największa fluktuacja jest wśród pracowników produkcyjnych.

- Firmy wyciągnęły wnioski z trudnej sytuacji jaka ich dotknęła w 2009 roku. Obecnie głównie szuka się elastycznych form zatrudnienia jakie daje outsourcing, czy praca tymczasowa. Firmy zmieniły swoją politykę zatrudnienia także ze względu na zmianę uwarunkowań prawnych i możliwości jakie się przed nimi otworzyły w związku nowelizacją ustawy o zatrudnieniu pracowników tymczasowych – powiedziała Anna Wicha Dyrektor Generalny Adecco Poland

Adecco Poland zauważa większe zainteresowanie pracą tymczasową firm, które obecnie poszukują pracowników i wybierają taką formułę na tzw. dobry start, głownie w przypadku tych które inwestują w swój rozwój. Kolejna grupa firm która zaczęła korzystać z pracy tymczasowej, to firmy które najbardziej ucierpiały na kryzysie, w czasie którego musiały dokonać zwolnień grupowych. Zanim  weszła nowelizacja ustawy o zatrudnieniu pracowników tymczasowych do 6 miesięcy po zwolnieniu grupowym nie można było  zatrudniać pracowników tymczasowych. Obecnie jest to możliwe i firmy zaczynają z tego korzystać.

Strategia Adecco Poland na 2010 rok zakłada, że firma będzie największym graczem HR, pod kątem udziału w rynku zarówno jeżeli chodzi o przychody jak i rentowności realizowanych projektów. Agencji ma w tym pomóc między innymi usprawnienie serwisu jakości świadczonych usług. Pod koniec 2009 roku Adecco Poland w tym celu przebadało ponad 400 Klientów, aby na podstawie zebranych wyników dostosować swoje serwisy pracy tymczasowej do ich obecnych potrzeb i oczekiwań. Ponadto agencja w ramach pozyskanych funduszy unijnych w 2010 roku zamierza poddać dodatkowym szkoleniom pracowników Adecco Poland, a następnie wszystkich  zatrudnionych osób w ramach świadczonych dla swoich Klientów usługi pracy tymczasowej.

Czasowników potrezbuje m.in. przemysł spożywczy.
Zobacz więcej

Czasowników potrezbuje m.in. przemysł spożywczy.

Obecnie Adecco Poland realizuje program Adecco Sales Force, którego celem jest budowa silnej grupy osób odpowiedzialnej za sprzedaż w jednej z najbardziej rozpoznawalnych firm doradztwa personalnego na świecie.
Agencja prowadzi aktywna rekrutację na terenie całej Polski poszukując kandydatów o najlepszym potencjale, nie tylko sprzedażowym, ale z perspektywy długofalowej strategii biznesowej o umiejętnościach managerskich.


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Adecco Poland

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Coraz więcej pracy tymczasowej