Coworking idzie do hoteli

opublikowano: 07-04-2019, 22:00

Wspólna przestrzeń do pracy to dziś domena biurowców. Coraz częściej jednak na pełną infrastrukturę można liczyć także w podróży.

Nad Wisłą rynek hotelowy kwitnie. W ubiegłym roku liczba noclegów wzrosła o 7 proc. — wynika z analizy przygotowanej przez Walter Herz, firmę doradczą z branży nieruchomości. Hossa ma trwać.

— Szacujemy, że w najbliższych latach w największych miastach Polski podaż nowych pokoi zwiększy się o 20- -30 proc. — mówi Agnieszka Topczewska, starszy konsultant w CBRE Hotels.

Hotelarze nie spoczywają na laurach. Międzynarodowe i rodzime sieci starają się być na bieżąco z najnowszymi trendami. Wkrótce może się nim stać hotelowy coworking.

— Przestrzenie coworkingowe cieszą się coraz większą popularnością, dlatego pracujemy nad tym, aby w hotelach z portfolio Grupy Radisson tworzyć innowacyjne, otwarte i dynamiczne przestrzenie. W hotelowym lobby oferujemy gościom przyjemne otoczenie przystosowane zarówno do pracy, jak i do spotkań towarzyskich. W holu zapewniamy duże stoły, meble, które mają opcje podłączenia sprzętu elektronicznego oraz dostęp do drukarek — mówi Olof Karlsson, dyrektor regionalny na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią w Radisson Hotel Group.

Karol Weber, ekspert hotelowy i autor bloga enjoyyourstay. pl, zaznacza, że koncept przestronnych lobby, w których mieszają się różne funkcje i usługi, jest popularny Polsce od kilku lat. Natomiast rozbudowana funkcja coworkingowa dopiero zyskuje na znaczeniu — zarówno w kraju, jak i na świecie. Na naszym rynku sprzyja temu rosnąca liczba osób rozpoczynających pracę na własny rachunek.

— Według danych serwisu Useme w Polsce działa blisko 120 tysięcy freelancerów. Do 2021 r. ich liczba ma przekroczyć milion. Aż 9 na 10 z nich deklaruje, że do rozpoczęcia pracy na własny rachunek skłoniła ich m.in. elastyczność — wyjaśnia Karol Weber.

65937540-8c2f-11e9-bc42-526af7764f64
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Miejsca, w którym na kilka godzin lub dni można przysiąść z laptopem, odpisać na mejle, spotkać się z kontrahentem, potrzebują też podróżujący pracownicy. Na te potrzeby zamierza odpowiedzieć m.in. francuska grupa Accor.

— Accor poprzez joint venture z firmą deweloperską Bouygues Immobilier od 2017 r. jest zaangażowanyw rozwój sieci coworkingowej Nextdoor — obecnie zwanej Wojo. Wojo jest gotową do użytkowania koncepcją coworkingu, oferującą przestrzeń do pracy dla hoteli. To popularna marka we Francji. Jej plany rozwojowe zakładają 1200 adresów w Europie do końca 2020 r. i obejmują m.in. takie miasta, jak Warszawa, Kraków, Budapeszt i Praga — wyjaśnia Gilles Clavie, prezes Orbisu, należącego do grupy Accor. Kąt do pracy dla gości oferują też CitizenM i Selina.

— Hotel Hoxton Chicago, którego otwarcie zaplanowano na ten rok, będzie oferował aż 400 biurek. W Polsce koncepcję coworkingu, choć w nie tak rozbudowanej formie, praktykuje marka Puro. Niedawno otwarty hotel Moxy na warszawskiej Pradze także ma wydzieloną strefę do pracy. Powstający w biurowcu The Warsaw Hub hotel Crowne Plaza jako pierwszy w stolicy będzie miał rozbudowaną przestrzeń coworkingową w lobby. Mimo że oferty i przestrzenie coworkingowe są typowe raczej dla miejskich hoteli, to hotele resortowe, np. Hotel Dębowy Biowellness & SPA w Bielawie, także zaczynają tworzyć je dla swoich gości łączących pracę z wypoczynkiem — informuje Karol Weber.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu