Deklaracja ws. Wiedźmina 4 na dłużej pogorszy sentyment do CD Projektu

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-03-26 11:25

Oświadczenie zarządu CD Projektu w sprawie premiery Wiedźmina 4 po 2026 r. jest zaskoczeniem i może się przełożyć na spadek sentymentu dla akcji przez cały 2025 r. — uważa Michał Wojciechowski, analityk Ipopema Securities.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Nawet niemal 13 proc. tracił w środę po otwarciu kurs CD Projektu. Tak inwestorzy zareagowali na informacje z wtorkowej konferencji.

— Mimo kilku mniejszych, ale w naszej opinii pozytywnych ogłoszeń z konferencji oraz lepszych od oczekiwań wyników uważamy, że najważniejszą informacją jest ogłoszenie, iż firma nie planuje wydania gry „Wiedźmin 4” przed końcem 2026 r.. Będzie to kluczowy czynnik wpływający na spadek sentymentu dla akcji przez cały 2025 r. — uważa Michał Wojciechowski, analityk Ipopema Securities.

Chociaż konsens już w dużej mierze zakładał wydanie w 2027 r., uważa, że oświadczenie zarządu jest zaskoczeniem.

— Tak stanowcze potwierdzenie wyklucza wszelkie nadzieje na istotne marketingowe wydarzenia mogące wpłynąć pozytywnie na cenę akcji w tym roku, intensyfikacja kampanii wypadnie w 2026+. Ponadto ponieważ deklaracja pojawiła się stosunkowo wcześnie w fazie produkcji, rozpoczętej w IV kw. 2024 r., nie można wykluczyć opóźnień wobec obecnych planów. Uważamy, że zarząd celuje w wydanie gry w połowie 2027 r., które łatwo może zostać przesunięte na jego koniec, co naszym zdaniem prawdopodobnie stanie się bazowym scenariuszem dla rynku — mówi analityk.

Zwraca jednocześnie uwagę na ryzyko związane z wprowadzeniem nowej generacji konsol pod koniec 2027 r. oraz jej negatywny wpływ na harmonogram produkcji.

— Dlatego deklaracja, która może być postrzegana przez część rynku jako oczekiwana, naszym zdaniem powinna być odczytana negatywnie — uważa Michał Wojciechowski.

Jako pozytywną odebrał wiadomość o współpracy producenta gier ze Scopely, gigantem branży, przy produkcji gier mobilnych, choć zwraca uwagę, że poza „Monopoly Go!” firma nie odnotowała znaczących sukcesów (mimo współpracy z takimi markami jak Marvel i Star Trek). Podoba mu się też informacja o nowych, niezapowiedzianych projektach i ogólnym poszerzeniu portfolio CD Projektu. Jednak biorąc pod uwagę niewielką liczbę deweloperów zaangażowanych w te projekty oraz ich znacząco mniejszą skalę w porównaniu z „Wiedźminem 4” czy projektem „Orion”, nie postrzega ich jako kluczowych dla sentymentu.