W tym roku odbyło się kilka ważnych premier systemów informatycznych dla biznesu. A to nie koniec…
iemieckiemu gigantowi software’owemu SAP ostatnie miesiące minęły pod znakiem produktu SAP CRM 2007.
— W porównaniu z wersją poprzednią największym zmianom uległ interfejs. Obecnie jest on oparty na WWW i idei Web 2.0. Dzięki temu funkcje głównego menu mogą być dowolnie personalizowane przez użytkownika, tak, aby odzwierciedlały rzeczywiste potrzeby w codziennej pracy — mówi Grzegorz Rogaliński, prezes SAP Polska.
Największy konkurent SAP na rynku polskim — Comarch — także nie zasypuje gruszek w popiele. W marcu zaprezentował system ERP Comarch Altum, który w Polsce pojawi się na początku przyszłego roku. W sierpniu wprowadził nowe wersje CDN XL 8.0, CDN OPT! MA 14.0, w najbliższym czasie dojdzie do tego CDN OPT! MA 15.0 i CDN Klasyka 2009. Na początku drugiego kwartału pojawić ma się CDN XL 9.0.
— Prowadzimy też intensywne prace nad rozwiązaniami branżowymi, które są wykorzystywane przez sieci detaliczne i biura rachunkowe. Jesienią klienci będą mogli kupić nowe wersje naszych mobilnych rozwiązań i systemy e-commerce — mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu.
Odpowiedź wielkich
Oracle sukcesywnie wprowadza do swojej oferty produkty kolejnych zakupionych firm. Wśród nich jest Agile Software proponujące oprogramowanie do zarządzania cyklem życia produktów, oraz G-Log oferujący rozwiązania do optymalizacji i zarządzania transportem.
Tymczasem do wielkiego skoku szykuje się Epicor Software. Nowy produkt Epicor 9 będzie miał swoją premierę pod koniec tego roku w Las Vegas. Koncern wiele obiecuje po nowym systemie, ale konkretów przedstawia niewiele.
— W Epicor 9 połączyliśmy wszystkie najlepsze cechy poszczególnych systemów, umożliwiając klientowi wybranie i zbudowanie z elementów rozwiązania, które nie będzie miało słabych stron — mówi Marcin Sokołowski z Epicor Software.
Epicor 9 ma łączyć możliwości web 2.0 z koncepcją Enterprise SOA (koncepcja adaptacyjnej, elastycznej i otwartej architektury IT, przeznaczonej do projektowania opartych na usługach rozwiązań biznesowych).
Coś dla mniejszych
Ofertę dla MSP rozwija Asseco Business Solutions.
— Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęliśmy pracę nad stworzeniem nowoczesnego oprogramowania logistyczno-sprzedażowego. Projekt jest realizowany we współpracy z Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego i współfinansowany z funduszy UE. Do sprzedaży trafił też nowy program WF-Analizy marki WA-PRO wspierający podejmowanie decyzji. Wkrótce wprowadzimy też do oferty program CRM dla małych firm — mówi Romuald Rutkowski, prezes Asseco Business Solutions.
Portfel produktów wzbogaca też wrocławski Insert.
— Ostatni rok upłynął nam pod znakiem internetu. W naszej ofercie pojawiło się Sello, czyli system wspomagania sprzedaży na serwisach aukcyjnych Allegro i eBay, oraz oscGT, platforma sklepu internetowego. Zdobyliśmy też wielu klientów na nasz system obsługi sprzedaży mobilnej — mobilnego Subiekta — opowiada Tomasz Sokołowski, dyrektor marketingu i sprzedaży z Insert.




