Dwa masowce dla PŻM

BT
opublikowano: 10-01-2008, 00:00

Polska Żegluga Morska podpisała kontrakt na budowę kamsarmaksów o nośności 82 000 dwt z japońską stocznią Tsuneishi.

Polska Żegluga Morska podpisała kontrakt na budowę kamsarmaksów o nośności 82 000 dwt z japońską stocznią Tsuneishi.

Masowce Tsuneishi cieszą się na świecie ogromną popularnością, stąd długi okres oczekiwania na jednostki. Dziś zamawiane armator odbierze dopiero między grudniem 2012 a grudniem 2013 r.

— Przyczyną ich popularności jest to, że specjalna aerodynamiczna konstrukcja kadłuba sprawia, iż spalają one mniej paliwa. A w czasach, gdy cena baryłki ropy przekroczyła 100 USD, ekonomiczne spalanie jest to cecha, która szczególnie brana jest pod uwagę przez armatorów — utrzymuje Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

Statki, jakie PŻM zamówił w Japonii, od lat nie są produkowane przez żadną z polskich stoczni.

— Jest to już drugi kontrakt inwestycyjny podpisany ze stocznią Tsuneishi. Pierwszy sygnowany w październiku 2007 w Tokio dotyczył również dwóch statków typu kamsarmax — mówi Krzysztof Gogol z PŻM.

Według Pawła Szynkaruka, dyrektora naczelnego PŻM, będą to największe masowce, jakie kiedykolwiek pływały we flocie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu