W „Dniu singla”, czyli 11 listopada, na wszystkich platformach e-commerce zanotowano sprzedaż wysokości 1,695 bln juanów, wynika z wstępnych szacunków chińskiej firmy analitycznej Syntun. Oznacza to spadek o 14,2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy wciąż utrzymywały się względnie dobre nastroje i sprzedaż w „Dniu Singla” była o prawie 27 proc. wyższa niż rok wcześniej. Raport Syntun wskazuje, że w tym roku chińscy konsumenci byli „bardziej racjonalni” i kierowali się głównie realną wartością towarów oraz swoimi rzeczywistymi potrzebami.
CNBC zwraca uwagę, że w związku z mniejszą skłonnością chińskich konsumentów do wydatków, sklepy internetowe coraz bardziej wydłużają okres promocji. Alibaba rozpoczęła go już 15 października i potrwa do 14 listopada.
Dane Syntun wskazują, że podczas „Dnia Singla” najlepiej sprzedawało się AGD, stanowiące 16,5 proc. całkowitego wyniku sprzedaży. Kolejne pod tym względem były telefony komórkowe i produkty cyfrowe (14,6 proc.) oraz odzież (14 proc.).
CNBC przypomina, że w reakcji na utrzymujący się słaby popyt krajowy w październiku przywódcy Chin zasygnalizowali, że zintensyfikują działania na rzecz wspierania konsumpcji.
