Facebook, właściciel najpopularniejszego na świecie portalu
społecznościowego, oczekuje, że być może już w przyszłym tygodniu
rozpocznie działania marketingowe związane z pierwotną ofertą swoich
akcji (IPO) — donosi Bloomberg, powołując się na osoby zbliżone do
transakcji.
Plany nie zostały jeszcze oficjalnie upublicznione. Zarządzający spółką
ruszą z tzw. roadshow, by przedstawić ofertę potencjalnym inwestorom.
Taki proces trwa zwykle około dwóch tygodni. Oznaczałoby to, że Facebook
mógłby przeprowadzić ofertę jeszcze w tym miesiącu.
Spółka już w lutym złożyła u nadzorcy rynku dokumenty wymagane przy
debiucie na giełdzie. Facebook, który posiada ponad 900 mln
użytkowników, chce pozyskać z rynku około 5 mld USD, co byłoby
największym IPO w historii spółek internetowych.
Wartość firmy szacowana jest na 75 do 100 mld USD. Akcje spółki mają
wejść na Nasdaq i prawdopodobnie będą kwotowane pod symbolem „FB”.
© ℗