Gazelom Biznesu dedykujemy dobre miejsce w internecie

Dorota Wojnar
opublikowano: 10-12-2007, 00:00

Dziś wyniki siódmej edycji rankingu Gazele Biznesu. A na deser — premiera naszego autorskiego wortalu — www.gazele.pl.

„PB” uruchamia wortal dla dynamicznych przedsiębiorców

Dziś wyniki siódmej edycji rankingu Gazele Biznesu. A na deser — premiera naszego autorskiego wortalu — www.gazele.pl.

Stado tegorocznych Gazel Biznesu jest największe w siedmioletniej historii rankingu. Do grupy wybranych przez nas firm zakwalifikowała się ich rekordowa liczba, bo aż 3795. Prawie połowa wywodzi się z Mazowsza, Wielkopolski i Śląska (wyniki w dzisiejszym dodatku dla prenumeratorów).

Źródło informacji

Polskie stado Gazel Biznesu jest największe w Europie. Liczy ponad 7 tys. firm. A stado, by być silne, musi trzymać się razem. Dlatego uruchomiliśmy stronę internetową www.gazele.pl. W zamierzeniu ma to być platforma społecznościowa przedsiębiorców, którzy będą ją z nami współtworzyć. W odróżnieniu od wersji papierowej rankingu, do której dostęp mają jedynie prenumeratorzy „PB”, wortal jest dla wszystkich. Oprócz bazy firm Gazel i artykułów na ich temat przedsiębiorcy mogą tam też znaleźć przydatne wskazówki, jak lepiej prowadzić działalność gospodarczą, czy zajrzeć do kalendarium, które przypomina o ważnych wydarzeniach. Nie samą pracą menedżer żyje, dlatego na www.gazele.pl jest też miejsce na rozrywkę i odprężenie umysłu.

Że bycie Gazelą nie sprowadza się jedynie do kolejnego dyplomu na ścianie, przyznają sami wyróżnieni tym tytułem.

— Gazele Biznesu tworzą nieformalną społeczność. Lepiej przebiegają rozmowy handlowe między nimi, a to, że firmy wyczuwają nić porozumienia, przekuwa się w powodzenie wielu rozmów — mówi Paweł Kądziela z pilskiego Asta Netu.

Liczy się wynik

Ale niełatwo zostać Gazelą Biznesu. Kryteria, po których spełnieniu przedsiębiorstwa mogą znaleźć się na liście, są niezmienne od lat. W tegorocznym rankingu firmy musiały także wykazać wzrost obrotów od 2004 r. O miejscu, na którym się znalazły, zdecydował przyrost tego wskaźnika w 2006 r. w stosunku do roku 2004.

— Przedsiębiorstwa, które znajdują się w rankingu, to nie tylko sprawdzone, kwalifikowane i wiarygodne firmy, lecz także takie, które preferują solidność i jawność działania. Nie bez znaczenia dla renomy rankingu jest to, że udział w nim jest całkowicie bezpłatny, a ocena bezstronna. Firma musi obronić się wyłącznie osiągniętymi rezultatami, które w tym zestawieniu są jedynym jury — mówi Katarzyna Kompowska, prezes Coface Poland, wywiadowni gospodarczej zajmującej się weryfikacją danych firm aspirujących do rankingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane