[2000/07/25 05:12] BRE BANK SA - Zmiany do Prospektu emisyjnego BRE Banku SA
RB/95/00
Zarząd spółki BRE Bank SA podaje do wiadomości publicznej zmiany w Prospekcie
emisyjnym przygotowanym w związku z oferowaniem w publicznym obrocie papierami
wartościowymi 170.500 akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 4 złote i
cenie emisyjnej 71,35 zł każda, emitowanych przez BRE Bank SA:
1. Rozdział 3 pkt.2
Ostatnie zdanie winno brzmieć " Koszty emisji pomniejszą nadwyżkę osiągniętą przy
wydaniu Akcji powyżej ich wartości nominalnej, zgodnie z Art. 427 §2 Kodeksu
Handlowego. Koszty te zatem nie zostaną spisane w ciężar rachunku zysków i strat ani
uznane za wartość niematerialna i prawną".
2. Rozdział 3 pkt.8
Po słowach "Bank nie zawarł" dodaje się wyrazy "i nie zamierza zawrzeć".
3. Rozdział 2 pkt.3.2
Zamiast Dariusz Nowak - Prokurent, powinno być Antoni F. Reczek - Prezes Zarządu
4. W miejsce punktów 3.5 i 3.6 w Rozdziale 2 wprowadza się punkt 3.5 w brzmieniu :
Oświadczenie osób działających w imieniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania
finansowego Banku i grupy kapitałowej Banku na temat sprawozdania finansowego Banku i
grupy kapitałowej Banku oraz wyrażenia opinii na podstawie przeprowadzonego badania
Oświadczamy, że zbadaliśmy sprawozdanie finansowe Banku i sprawozdanie finansowe grupy
kapitałowej Banku ("skonsolidowane sprawozdanie finansowe"), obejmujące okres od 1
stycznia do 31 grudnia 1999 r., przekazane do publicznej wiadomości odpowiednio dnia
31 marca 2000 r. oraz dnia 17 kwietnia 2000 r., które zostały zamieszczone odpowiednio
w raporcie rocznym SAB-R 1999 oraz skonsolidowanym raporcie rocznym SAB-RS 1999 i
zawarte Rozdziale 4 niniejszego prospektu, zgodnie z obowiązującym prawem oraz normami
wykonywania zawodu biegłego rewidenta wydanymi przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów.
Sprawozdanie finansowe Banku i zawarte w nim porównywalne dane finansowe, zamieszczone
w rocznym raporcie rocznym SAB-R 1999 oraz skonsolidowane sprawozdanie finansowe i
zawarte w nim porównywalne dane finansowe, zamieszczone w skonsolidowanym raporcie
rocznym SAB-RS 1999 zostały dostosowane do wymogów Rozporządzenia. Korzystając z
możliwości wyboru, zgodnie z wyjaśnieniem otrzymanym z Komisji Papierów Wartościowych
i Giełd, Bank nie przedstawił wszystkich danych porównawczych w notach objaśniających
do sprawozdania finansowego na dzień 31 grudnia 1999 roku.
Na podstawie przeprowadzonego badania, wyraziliśmy opinię w dniu 24 marca 2000 r., że
sprawozdanie finansowe Banku, obejmujące okres od 1 stycznia do 31 grudnia 1999 r.,
przedstawia prawidłowo i rzetelnie wszystkie informacje istotne dla oceny sytuacji
majątkowej i finansowej Banku na dzień 31 grudnia 1999 r., oraz wyniku finansowego za
okres obejmujący od 1 stycznia do 31 grudnia 1999 r. Ponadto, na podstawie
przeprowadzonego badania, wyraziliśmy opinię w dniu 12 kwietnia 2000 r., że
sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej Banku, obejmujące okres od 1 stycznia do 31
grudnia 1999 r., przedstawia prawidłowo i rzetelnie wszystkie informacje istotne dla
oceny sytuacji majątkowej i finansowej grupy kapitałowej Banku na dzień 31 grudnia
1999 r., oraz wyniku finansowego za okres obejmujący od 1 stycznia do 31 grudnia 1999
r.
Pełna treść opinii została przedstawiona w Rozdziale 4 Prospektu.
Nie zgłaszając zastrzeżeń co do prawidłowości, rzetelności i jasności badanego
sprawozdania finansowego Banku oraz badanego sprawozdania finansowego grupy
kapitałowej Banku, zwróciliśmy uwagę na następujące zagadnienie. Jak to opisano w
dodatkowych notach objaśniających do sprawozdania finansowego Banku oraz sprawozdania
finansowego grupy kapitałowej Banku, w punkcie 3:
"w wyniku kontroli prawidłowości naliczenia kwoty podatku dochodowego od osób
prawnych w latach 1996 i 1997, przeprowadzonej przez organa kontroli skarbowej, Bank
otrzymał negatywną decyzję Izby Skarbowej odnośnie prawa do skorzystania z ulgi
inwestycyjnej w roku 1997. Bank zaskarżył tę decyzję do Naczelnego Sądu
Administracyjnego ("NSA"). Sprawa jest obecnie w toku. W związku z tym, że Bank
korzystał z prawa do ulgi inwestycyjnej w roku 1998 w sposób analogiczny do
zakwestionowanego przez Izbę Skarbową, istnieje potencjalne zobowiązanie warunkowe w
kwocie 14 723 tys. zł, na które składają się kwoty premii inwestycyjnych
zmniejszających podstawę opodatkowania w latach 1998 i 1999 (łącznie 11 370 tys. zł)
oraz kwota odsetek karnych za okres do 31 grudnia 1999 r. (łącznie 3 353 tys. zł).
Bank nie utworzył rezerwy celowej na wyżej opisane potencjalne zobowiązanie warunkowe,
ale biorąc pod uwagę ewentualne niekorzystne rozpatrzenie sprawy przez NSA,
przyporządkował mu odpowiednią kwotę rezerwy w ramach rezerwy na ryzyko ogólne."
Działający w imieniu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.:
Lech Chrastek Antoni F. Reczek
Biegły Rewident Prezes Zarządu
PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.
Wpisany na listę Spółka wpisana na listę podmiotów
Biegłych Rewidentów uprawnionych do badania sprawozdań
pod numerem 477/5752 finansowych pod numerem 144
Warszawa, 28 maja 2000 r.
Podstawa prawna: Art. 81 ust. 1 pkt 1 PPO
Podpisy osób reprezentujących spółkę
00-07-24 Jan Zieliński Wiceprezes Zarządu