Koncern samochodowy z Detroit poinformował, że nie będzie już finansować prac nad autonomicznymi taksówkami „biorąc pod uwagę znaczny czas i zasoby, które byłyby potrzebne do rozwoju biznesu, a także coraz większą konkurencję na rynku".
GM przejął start-up Cruise w 2016 roku, trzy lata po jego powstaniu. Reuters wskazuje, że od tego czasu motoryzacyjny gigant zainwestował w biznes łącznie ok. 10 mld USD.
To kolejna w ostatnim czasie decyzja, która wskazuje, że General Motors planuje ponownie skupić się na podstawowej działalności, czyli produkcji klasycznych, spalinowych pojazdów z silnikami benzynowymi. Wcześniej koncern, z powodu mniejszego od oczekiwań popytu, spowolnił plany dotyczące przejścia na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Na początku grudnia zdecydował także o sprzedaży udziałów w jednej z fabryk akumulatorów w USA firmie LG Energy Solution.
- Koszty prowadzenia floty autonomicznych taksówek są dość znaczące i nie są naszą główną działalnością - zwróciła uwagę dyrektor generalna GM Mary Barra w rozmowie z analitykami.
Producent aut spodziewa się, że restrukturyzacja przełoży się na oszczędności rzędu 1 mld USD.