Google chce przekazywać dobre wieści

Polska jest trzecim krajem, po USA i Francji, w którym Google uruchamia nową komendę prowadząca wprost do pozytywnych informacji.

Mało maseczek, niewiele rękawiczek, puste magazyny ze sprzętem i rozgrzany licznik zakażeń. Nic dziwnego, że w takiej atmosferze pojawił się popyt na dobre wiadomości. Najpierw aktor John Krasinski stworzył serię „Same Good News”, później w różnych zakątkach świata pojawili się jego naśladowcy, a w końcu do gry wszedł sam internetowy gigant.

Android
Android
DADO RUVIC / REUTERS / FORUM

Google Polska razem z serwisem Outriders uruchamiają projekt, dzięki któremu użytkownicy Asystenta usłyszą streszczenia artykułów poświęconych ludziom i rozwiązaniom zmieniającym świat na lepsze. Przykład? Opowieść o aplikacji podobnej do gry Pokemon Go, której celem jest ratowanie lasów w Indonezji.

- Wieści ze świata od zawsze stanowiły niezbędny element naszego życia, a obecnie czytamy, oglądamy i słuchamy więcej informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Czasem można mieć wrażenie, że stykamy się tylko z negatywnymi wiadomościami. Współpracując z Outriders przy uruchomieniu w Polsce funkcji  „Powiedz mi coś dobrego” pokazujemy, że technologia może pomóc odnajdywać i promować inspirujące, dobre wiadomości  - mówi Adam Malczak z Google Polska.

Żeby dostać porcję pozytywnych informacji trzeba uruchomić Asystenta Google’a i wypowiedzieć komendę. Newsy czyta Jakub Górnicki, współzałożyciel Outriders, a za dobór przekazywanych treści odpowiada zespół tego portalu. Baza ma być aktualizowana kilka razy w tygodniu.

- To wielki eksperyment na platformie, która jest przyszłością dla wszystkich mediów. Interfejsy dźwiękowe to kolejny etap dostosowywania się dziennikarstwa do tego, gdzie chcą być nasi odbiorcy. A w tym wszystkim możemy dostarczać konstruktywne informacje z całego świata. Traktujemy tę współpracę jako coś, co przyniesie zarówno wiele dobrego słuchaczom jak i twórcom, gdyż lepiej zrozumiemy jak tworzyć treści w taki sposób - tłumaczy Jakub Górnicki.

Google uruchomił Asystenta w polskiej wersji na początku poprzedniego roku. W momencie debiutu pisaliśmy, że chce z jego pomocą  „pogadać” z polskimi firmami, czyli namówić je do zintegrowania ich narzędzi z usługą. Pierwszymi, które rozpoczęły taką współpracę byli operator telefonii komórkowej Play i porównywarka lotów e-Sky.

Ostatni tydzień to jednak dla samego Google'a nie tylko dobre informacje. Gigant technologiczny został pozwany przed sądem federalnym w San Jose w Kalifornii i jest oskarżony o „tajne i nieautoryzowane gromadzenie danych dotyczących praktycznie każdego Amerykanina za pomocą komputera lub telefonu”. Zdaniem pozywających, usługi śledzą użytkowników nawet gdy korzystają oni z trybu „incognito”. To pozew zbiorowy, a wnioskujący domagają się 5 mld USD odszkodowania.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane