Czytasz dzięki

GTC nie chce płacić dywidendy

opublikowano: 29-07-2020, 07:25
aktualizacja: 29-07-2020, 08:17

Zarząd dewelopera rekomenduje pozostawienie całego ubiegłorocznego zysku w spółce. W I kwartale wynik netto spadł o 87 proc. r/r.

W giełdowej historii deweloper wypłacił dywidendę dwukrotnie: w 2017 i 2019 r. W 2020 r. premii raczej nie będzie, bo zarząd rekomenduje przeznaczenie zysku na kapitał zapasowy.

Galeria Północna w Warszawie
Zobacz więcej

Galeria Północna w Warszawie Fot. WM

Decyzję podejmie walne zgromadzenie.

"Rekomendacja Zarządu została wydana na podstawie istniejącej niepewności co do skutków wybuchu pandemii koronawirusa (COVID-19) i związanego z nim osłabienia otoczenia ekonomicznego i operacyjnego Spółki, a także wdrożenia różnych działań ratunkowych z niego wynikających na rynkach na których Grupa Spółki prowadzi działalność, a które mogą mieć negatywny wpływ na zachowanie konsumentów i sprzedaż detaliczną, a tym samym na działalność gospodarczą Spółki. (...) w interesie Spółki i jej akcjonariuszy leży zatrzymanie zysku wypracowanych w roku obrotowym zakończonym 31 grudnia 2019 roku i przeniesienie go na kapitał zapasowy/rezerwowy, co pozwoli Spółce utrzymać silną pozycję kapitałową i gotówkową" - dodano.

GTC przedstawiło dziś wyniki za I kwartał 2020. Przychody wyniosły 41 mln EUR i były o 4 proc. wyższe r/r, a zysk netto 2,6 mln EUR - o 87 proc. mniej r/r i o 86 proc. poniżej konsensu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP Biznes.

"Raportowane wyniki za 1 kw. 20 są słabsze r/r, od naszych oczekiwań oraz od konsensusu, jednak były one obciążone zdarzeniami jednorazowymi. Po oczyszczeniu rezultaty były nieco lepsze r/r. Grupa wypracowała 41,0 mln EUR przychodów, co oznacza wzrost r/r o 4 proc. oraz porównywalny wynik brutto ze sprzedaży . Spółka wykazała ok. 6 mln EUR straty z aktualizacji wyceny nieruchomości (czego nie zakładaliśmy), głównie z dewaluacji obiektu Ada Mall (ok. 3 mln EUR), która wynikała z wydłużenia stabilizacji czynszów. Przypominamy, że GTC komunikowało o odpisie, którego spodziewa się w 2 kw. ’20 w wys. 62 mln EUR (negatywny wpływ COVID-19 na działalność galerii handlowych). Raportowany EBIT spadł tym samym o 29 proc. r/r do 22,1 mln EUR, natomiast po oczyszczeniu zwiększył się do 27,8 mln EUR (+13 proc. r/r). Raportowany wynik netto spadł do 2,8 mln EUR (-86 proc. r/r) i dodatkowo był obciążony negatywnymi różnicami kursowym w kwocie 5,3 mln EUR." - komentują analitycy DM BDM.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane