Czytasz dzięki

Gwarancje ratują MŚP

opublikowano: 15-10-2020, 22:00

W czasie pandemii z gwarancji de minimis skorzystało już 37 tys. małych i średnich firm. Zabezpieczone zostały kredyty na ponad 20 mld zł.

Na początku pandemii Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) wprowadził zmiany w programie gwarancji de minimis. Najważniejsza to zwiększenie maksymalnej wysokości gwarancji z 60 do 80 proc. kwoty kredytu. Bank wydłużył okres, na jaki przedsiębiorca może otrzymać finansowanie z gwarancją de minimis — z 27 do 39 miesięcy. Ponadto zrezygnował z prowizji za udzielenie gwarancji. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą korzystać z programu na nowych zasadach do końca roku.

Gwarancje wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem MŚP. Do tej pory zabezpieczyły one akcję kredytową na ponad 20 mld zł. Z gwarancji na zmienionych warunkach skorzystało w sumie 37 tys. przedsiębiorców z sektora MŚP, najwięcej w województwach: mazowieckim (na ponad 3,5 mld zł) oraz śląskim i wielkopolskim (po ok. 2,3 mld zł). Najwięcej przedsiębiorstw korzystających z programu działa w handlu (5,6 mld zł), budowlance (2,9 mld zł) oraz produkcji (2,6 mld zł). Program gwarancji de minimis jest skierowany do wszystkich przedsiębiorstw z sektora MŚP, niezależnie od branży. Maksymalna kwota gwarancji wynosi 3,5 mln zł. Produkt jest dostępny w bankach kredytujących współpracujących z BGK.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane