Huuuge skupia się na rentowności

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2023-03-28 13:03

Producent gier, który w ubiegłym roku zanotował spadek przychodów, liczy się ze spadkiem także w tym roku. Stawia na poprawę efektywności.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak Huuuge tłumaczy ubiegłoroczny spadek przychodów
  • o ile spadło zatrudnione w grupie od początku roku
  • czy nadal będzie spadało
  • kiedy najwcześniej zostaną ogłoszone szczegóły skupu akcji i co spółka zamierza z nimi zrobić
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W 2022 r. przychody Huuuge’a, producenta gier mobilnych, spadły r/r o blisko 15 proc. — do 318,6 mln USD. Przychody z flagowych tytułów zaliczyły 12,2-procentową zniżkę, a z gry „Traffic Puzzle” 23-procentową.

Przedstawiciele spółki wskazują, że w 2022 r. branża gier stanęła w obliczu bezprecedensowych wyzwań, notując pierwszy w historii spadek w ujęciu rocznym (o 4 proc. według Newzoo). Sektor gier mobilnych zanotował zniżkę o 5 proc., a gier typu social casino o 2,5 proc. Było to spowodowane kilkoma czynnikami, w tym zwiększeniem wydatków na kulturę i rozrywkę offline po pandemii koronawirusa, wpływem zmian w polityce prywatności Apple’a na skuteczność działań marketingowych, jak również spowolnieniem gospodarczym i rosnącą inflacją.

— W tym roku oczekujemy niewielkiego spadku przychodów — mówi Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Huuuge’a.

W trudniejszym otoczeniu rynkowym producent gier mobilnych koncentruje się na podniesieniu efektywności. W ubiegłym roku zredukował wydatki na marketing o 39 proc., a wydatki na badania i rozwój o 11 proc. Całkowite koszty operacyjne spadły r/r o 23 proc.

W tym roku zakłada dalszy spadek nakładów marketingowych oraz wydatków operacyjnych. Ma to umożliwić wzrost skorygowanej EBITDA i marży na tym poziomie.

— Jesteśmy przekonani, że wysoka rentowność notowana w IV kw. będzie kontynuowana. Spodziewamy się poprawy wydajności we wszystkich obszarach działalności — powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge’a.

Na koniec 2022 r. Huuuge zatrudniał 582 osoby wobec 638 na koniec 2021 r. Od końca grudnia zatrudnienie w grupie spadło o około 20 proc. Jest to skutek m.in. wygaszania studia odpowiedzialnego za grę „Traffic Puzzle” i ogłoszonych niedawno zwolnień grupowych w Huuuge Games, które mają objąć do 10 proc. pracowników grupy. Przedstawiciele spółki zapewniają, że w kolejnych miesiącach nastąpi wzrost zatrudnienia.

Huuuuge podtrzymał plan skupu akcji własnych, na który może przeznaczyć do 150 mln USD. Program ogłosi najwcześniej po publikacji wyników za I kw. Skupione akcje mają zostać umorzone. Anton Gauffin, który jest największym akcjonariuszem Huuuge’a, pytany, czy weźmie udział w skupie, odpowiedział, że nie może ogłosić decyzji, gdyż jeszcze nie są znane szczegóły programu.

Patrząc w przyszłość:
Patrząc w przyszłość:
Huuuge, którego dyrektorem generalnym jest Anton Gauffin, nie rezygnuje z prób tworzenia nowych gier, otwierając małe, kreatywne studia, czyli tzw. pods. Analizuje też możliwości ekspansji poza gry mobilne i zaoferowanie graczom opcji grania na wielu urządzeniach i platformach.