Szwedzka sieć obwieściła właśnie rozpoczęcie kolejnego etapu zbliżającego ją do pełnego polskiego sklepu online, w którym będą dostępne nie tylko meble, ale również cały asortyment oferowany w stacjonarnych sklepach. Od 1 lutego meble z dostawą do domu mogą zamówić wszyscy, którzy w swojej najbliższej okolicy mają sklep Ikea czyli mieszkańcy Warszawy, Gdańska, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Poznania, Bydgoszczy i Łodzi.

Sieć tłumaczy, że podzielenie procesu na etapy jest konieczne aby końcowy rezultat czyli zwykły sklep online działał bez zarzutu.
- Zależy nam, aby każdy sposób zakupów, jaki wybiorą nasi klienci, był dla nich łatwy i wygodny. Dlatego wdrażając nowe rozwiązania, chcemy je dokładnie sprawdzać oraz na bieżąco usprawniać. Stąd podjęliśmy decyzję, aby internetową sprzedaż mebli wprowadzić początkowo w jednym regionie, a następnie rozwijać ją w kolejnych. Zwiększając w ten sposób zasięg, możemy zadbać o wysoką jakość – mówi Monika Zielińska, zastępca dyrektora ds. sprzedaży wielokanałowej w Polsce.
Zgodnie z zapowiedzią pełna funkcjonalność sklepu będzie gotowa dopiero pod koniec bieżącego roku.
Ikea chwali się, że dostępny początkowo tylko dla opolan i wrocławian sposób zakupów spotkał się z dużym zainteresowaniem. Od listopada 2016 r. kiedy sprzedaż online mebli ruszyła w tym regionie klienci złożyli tam "setki zamówień", a liczba ta stale rośnie.
Aby złożyć zamówienie online należy najpierw sprawdzić dostępność dostawy w danej lokalizacji, wpisując swój kod pocztowy. Następnie należy sprawdzić, czy dany produkt można zamówić przez internet - na razie są to bowiem jedynie meble.