Są aktywni w mediach społecznościowych, budując przy tym wierne grono fanów. Ich popularność rośnie, ponieważ zapewniają ciekawe i angażujące treści, a także cenne rekomendacje usług czy produktów. Ten potencjał prężnie wykorzystują reklamodawcy, wpisując influencer marketing w swoje kampanie promocyjne. Influencerzy, bo o nich mowa, są też przykładem, jak treść może być wykorzystywana w nawiązywaniu i podtrzymywaniu dobrego kontaktu z klientem. Tu przede wszystkim liczy się odpowiedni dobór lidera do kampanii. To ważne dla obu stron, bo promując dany produkt, blogerzy stają się ich ambasadorami, a przedsiębiorcy precyzyjniej docierają do wybranej grupy docelowej. W przypadku tego typu działań firmom najbardziej zależy, aby poniesione koszty przełożyły się na zakup. Jednak skupienie się wyłącznie na wskaźnikach ROI [zwrot z inwestycji — przyp. red.] jest częstą przyczyną rezygnacji ze współpracy z blogerami. Sprzedaż, do jakiej sie przyczyniają, pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z np. incentive sites, czyli tych wydawców, którzy oferują bezpośrednie korzyści dla konsumentów za sfinalizowanie transakcji za pośrednictwem ich strony. — Wydawcy treści, a takimi są influencerzy, wnoszą wiele korzyści do promocji marki. Budują świadomość brandu, dostarczają wiedzę na temat produktu, a przede wszystkim przyciągają określony rodzaj klientów — lojalnych i dokonujących transakcji kilkakrotnie. Krótko mówiąc, blogi kreują sklepom klientów, którzy mają potencjał, dlatego reklamodawcy powinni zrozumieć, że każdy kontakt konsumenta z ich produktem jest ważny, nie tylko ten, który kończy się zakupem — podsumowuje Patrycja Ścisłowska, kierownik działu rozwoju biznesu w Awin.
Influencer zapewni spółce klientów
opublikowano: 2017-05-24 22:00
zaktualizowano: 2017-05-24 18:51
Spółki, które zdecydują się na współpracę z liderami opinii, mogą liczyć na skuteczną promocję swoich produktów i usług, a także wzrost świadomości marki.