Dariusz Borowski, członek zarządu i dyrektor finansowy: Mamy wewnętrzne prognozy, aktualizowane co kwartał, ale ich nie publikujemy.
Jak wygląda sprzedaż suplementów pod marką 4F? O jakich wartościach mówimy?
DB: Współpraca się rozpoczęła, produkty trafiły do sieci Biedronka. Efekty będą widoczne w wynikach trzeciego kwartału. Synergie z Health Mediką są znaczące. Mamy nowe produkty i sprzedaż będzie się rozwijała. Health Medica pracuje nad platformą dla suplementów spersonalizowanych, myślę, że do końca roku powinna ona być gotowa.
Czy planujecie sprzedaż i reklamę produktów za granicą?
DB: Podpisaliśmy umowę międzynarodową z Jeronimo Martins, które ma oddziały w czterech krajach. Poza Biedronką współpracujemy z dwoma podmiotami, którym sprzedajemy produkty pod ich markami, jak i pod naszymi. Nie planujemy reklamowania się za granicą.
Czy planujecie współpracę z influencerami?
Marcin Ciecierski, przewodniczący rady nadzorczej spółki Excellence: Mamy podpisane umowy z kilkoma influencerami i grupą Team X. Dopracowujemy smaki i produkty, w najbliższym czasie powinny się pojawić informacje w tej kwestii. Mamy też zapytania od samych influencerów, którzy są zainteresowani tym, byśmy wyprodukowali dla nich produkty pod markami własnymi.
Jak postępują prace nad produktami z CBD?
MC: Żeby wprowadzić legalnie produkty z CBD, przeznaczone do spożycia, konieczne jest uzyskanie zgody GIS. Mamy złożonych 9 projektów produktów, które będą zawierać CBD i THC. Procedura jest trudna i długotrwała. Nie mamy odpowiedzi z GIS, który ma na to 90 dni. Mamy nadzieję, ze przynajmniej połowa z naszych zgłoszeń „wypali”. Mamy przygotowane etykiety, butelki itd. Wszystko jest gotowe, potrzebujemy tylko zgody na legalne wprowadzenie na rynek. Excellence zajmie się produkcją, a Excellence Cannabis, spółka niedawno powołana do życia – sprzedażą. Trzeba cierpliwie czekać na decyzje urzędników,wtedy zaczniemy sprzedaż do sklepów wielkopowierzchniowych. Zależy nam na tym, by stało się to jak najszybciej, bo wiele tych produktów to takie, które kupuje się kompulsywnie i sezonowo, w czasie wakacji. Na stronie GIS jest kilkaset produktów z CBD wycofanych przez inspektorat od początku roku. Dlatego musimy poczekać na zgodę, by nie narazić się na konsekwencje prawne i straty wizerunkowe.
Co z przejęciem Intensona?
MC: Szukamy synergii pomiędzy naszymi spółkami. Nie mamy zamkniętych negocjacji, rozmowy trwają. List intencyjny został podpisany do końca miesiąca, ale na 95 proc. przedłużymy termin, żeby dać sobie trochę więcej czasu. Myślę że pod koniec roku będziemy w stanie ocenić, w którym miejscu są oba podmioty i podjąć decyzję, czy łączymy spółki, czy też nie.
Czy złożona została dokumentacja w związku z przejściem na główny rynek?
MC: Materiały są przygotowane, brakuje nam kropki nad i, bo musimy z notariuszem podpisać ostatnie dokumenty. Celem jest złożenie prospektu w KNF do końca miesiąca i przeniesienie notowań za około kwartał.
Kiedy firma planuje budowę magazynu?
Dariusz Polinceusz, prezes: Zebraliśmy oferty, ale część z nich została wycofana ze względu na dynamicznie zmieniające się ceny materiałów budowlanych, co nas mocno niepokoi.
Czy w tym roku planowana jest emisja akcji?
MC: Nie jest planowana żadna emisja akcji.
Kto sprzedaje akcje po 35 groszy i odkupuje po 28-29 groszy? Czy są to insiderzy?
MC: Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Cały zarząd miał zakaz w okresie zamkniętym. To rynek nas wycenia, czasem w sposób okrutny, bo uważamy, że nasza wycena powinna być znacznie wyższa. Na NewConnect obroty spadły, dlatego potrzebujemy głównego parkietu, gdzie indeksy rosną. Mam nadzieję, że wyniki spółki i bardzo szybki rozwój firmy – mimo przeciwności, jak wzrost cen butelek, surowców, wprowadzenie opłaty cukrowej - spowodują, że kurs przebije w końcu „zaczarowane” 35 groszy.
Jak spółka skomentuje kontrowersje w związku z nawiązaniem współpracy z Martą Linkiewicz?
MC: Rozmawiamy z niemal 20 influencerami. Nie rozumiem kontrowersji, bo nie pokazaliśmy ani produktu, ani strategii, ani niczego, do czego można by się odnieść. Marta Linkiewicz ma swój styl, 2,5 mln followersów. Nie wiemy jeszcze do końca, jak będzie wyglądać współpraca, więc za wcześnie na ocenę.