Kolejne sukcesy popytu

Adam Stańczak, analityk DM BOŚ
opublikowano: 25-05-2021, 18:11

Wtorkowe notowania na GPW rozegrano w poprawnym dla popytu kontekście. Poniedziałkowe wzrosty na Wall Street przy święcie w Niemczech gwarantowały wzrostowy początek DAX-a i wysłanie impulsu popytowego w stronę polskiego rynku.

Gracze skorzystali z okazji i już na otwarciu wynieśli WIG20 w rejon 2150 pkt., a więc w rejon, gdzie przed tygodniem zadyszkę złapała poprzednia próba gry o spotkanie WIG20 z 2200 pkt. Solidarne z DAX-em otwarcie luką związało WIG20 w korelacji z niemieckim indeksem i przesądziło o większej część dzisiejszego rozdania. W finale rynek zdobył się jednak na wykreślenie fali wzrostowej w kontrze do otoczenia i na zamknięciu WIG20 zyskał 0,9 proc. przy wzroście DAX-a o ledwie 0,2 proc. oraz zadyszce byków na Wall Street przy spotkaniu S&P500 z 4200 pkt.

Rynek oparł się również presji spadkowej z rynku miedzi, gdzie spadek surowca przełożył się na przecenę ważnej dla WIG20 spółki KGHM. Akcje miedziowego giganta oddały dziś 1,9 proc. przy 178 mln złotych obrotu, gdy w całym indeksie rynek ugrał 860 mln złotych. Przeciwwagą dla KGHM były akcje PKO BP. Spółka zdrożała dziś o 2,9 proc. przy 155 mln złotych obrotu.

Do rangi wydarzenia dnia w indeksie urasta reakcja na rekomendacje zarządu spółki LPP o wypłacie dywidendy w wysokości 450 złotych na akcje, co przy cenie zbliżonej do 10 tys. złotych daje stopę dywidendy zbliżoną do 4,5 proc. W świecie głodnym pewnego zysku taki sygnał był trudny do zignorowania i spółka zdrożała dziś niespełna 8 proc., czytelnie wyprzedzając inne walory w koszyku blue chipów.

WIG20 zakończył sesję na poziomie najwyższym od końcówki stycznia 2020 roku, kreśląc jednocześnie rekordy w perspektywach rocznej i year-to-date. W praktyce sesja potwierdza apetyty rynku na spotkanie WIG20 z 2200 pkt., co jawi się jako prosta konsekwencja wcześniejszych sukcesów popytu w rejonach 2000 pkt. i 2100 pkt., gdzie połamane opory zostały już potwierdzone jako aktywne wsparcia.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane