Czytasz dzięki

Kompetencje na miarę wdrożeń

opublikowano: 20-09-2020, 22:00

Sztuczna inteligencja jest jak bolid F1 — bez mistrzowskich umiejętności ten pojazd będzie tylko drogą zabawką.

W polskich firmach rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów ds. sztucznej inteligencji (SI). Na szczęście nie brakuje osób gotowych kształcić się w tym kierunku. 94 proc. pracowników przedsiębiorstw wykorzystujących SI deklaruje, że chce opanować tę technologię, a 66 proc. już uczestniczyło w odpowiednich programach szkoleniowych — wynika z badań Microsoftu. Motywacją do nauki jest przekonanie, że rozwiązaniate pozwolą realizować zadania o większym znaczeniu dla pracodawcy — mówi tak 58 proc. przedstawicieli spółek stosujących na co dzień SI. — Rozwój umiejętności cyfrowych w dziedzinie sztucznej inteligencji to dla każdego biznesu swoista polisa ubezpieczeniowa, gwarancja przyszłych sukcesów. Liderzy wdrożeń są bardziej odporni na zawirowania, lepiej adaptują się do nowych warunków i łatwiej im zachować ciągłość działania — twierdzi Magda Taczanowska, członek zarządu polskiego oddziału Microsoftu.

Przedsiębiorstwa oczekują, że SI zwiększy efektywność procesów biznesowych oraz przyczyni się do rozwoju produktów i usług. Technologia ta wychodzi poza działy IT, usprawniając marketing, sprzedaż, a nawet HR. Zastępuje tzw. czynnik ludzki w czynnościach powtarzalnych, czasochłonnych i nudnych. Automatyzacja pozwala zaś odzyskać czas, który — jak pokazują badania Microsoftu — najchętniej jest wykorzystywany do podnoszenia kompetencji cyfrowych. Czy pracodawcy przygotowują swoje kadry pod kątem sztucznej inteligencji? Pozytywnie na to pytanie odpowiada ponad 65 proc. pracowników firm zaawansowanych w takich wdrożeniach. W przedsiębiorstwach, które dopiero zaczynają przygodęz SI, wskaźnik ten nie przekracza 40 proc.

Sprawdź program konferencji "CFO Excellence 2020", 13 października 2020, online >>

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane