Krugman: „Mission Not Accomplished”

KNS, nytimes.com
opublikowano: 02-10-2009, 14:04

Rynek akcji odbił się od dna, Ben Bernanke ogłosił koniec recesji, a na rynku pojawia się coraz więcej prognoz, że  najgorsze mamy już za sobą. Przyszedł jednak czas by przestać skupiać się wyłącznie na gospodarczym wsparciu i pomyśleć o rosnącej dziurze budżetowej – twierdzi Paul Krugman.

Ubiegłoroczny laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii zwraca uwagę, że rządy skupiły się na ożywieniu gospodarczym, a zapomniały o… rynku pracy. Rynku, na którym jest obecnie ponad sześć razy więcej ludzi szukających pracy niż wynosi liczba jej ofert. Zdaniem Krugmana, "wychodzenie" z tej sytuacji zajmie kilka ładnych lat.

Jeszcze dwa lata temu bezrobocie nie przekraczało 5 proc. Dzisiaj wynosi ok. 9,7 proc. Według rządowych planów w 2010 roku sięgnie 9,8 proc., w 2011 roku 8,6 proc., a rok później 7,7 proc.

Noblista uważa, że taka sytuacja jest nie do zaakceptowania. Bardzo duża część społeczeństwa będzie miała poważne problemy ekonomiczne w najbliższych latach. Co więcej, utrzymujący się tak wysoki poziom bezrobocia, może zagrażać przyszłości największej światowej gospodarki.

Według ekspertów, utrzymujący się poziom bezrobocia o takiej skali spowoduje znaczny wzrost biedy wśród młodzieży. Jak potwierdzają badania, dzieci, które wychowały się w biedzie, częściej nie radzą sobie w późniejszym życiu.

Amerykański rząd powinien więc nie tylko promować ożywienie gospodarcze, które tylko redukuje obecne straty, ale również skupić się na długoterminowej perspektywie, argumentuje Krugman.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KNS, nytimes.com

Polecane