KZN Bieżanów na niemieckich torach

opublikowano: 11-07-2018, 22:00

Polska spółka zdobyła certyfikaty Deutsche Bahn na produkty do budowy rozjazdów kolejowych.

Newag liczy na otrzymanie wkrótce włoskiej homologacji, a Pesa dostała niedawno dopuszczenie do eksploatacji na niemieckim rynku dwuczłonowych pojazdów spalinowych, wyprodukowanych dla spółki z grupy Deutsche Bahn. Niemiecka grupa może zacieśnić współpracę także z inną polską firmą kolejową — KZN Bieżanów. Przyznała jej certyfikaty uprawniające do dostawy produktów do budowy rozjazdów kolejowych.

— W pierwszym etapie uzyskaliśmy certyfikaty na części rozjazdowe. Dzięki temu już w tym roku dostarczymy partie kilkudziesięciu krzyżownic i półzwrotnic gotowych do zabudowy w torach niemieckiego zarządcy sieci kolejowej — mówi Artur Kępa, dyrektor handlowy, odpowiedzialny w spółce KZN Bieżanów za segment eksportowy.

Spółka zyskała też możliwość udziału w ogłaszanych w tym roku przetargach na wieloletnie dostawy części rozjazdowych oraz w otwarciu procesu certyfikacyjnego dla kompletnych konstrukcji rozjazdowych.

— Uzyskanie certyfikatów kwalifikujących Deutsche Bahn to potwierdzenie realizowanej od lat strategii systematycznego poszerzania obecności grupy KZN Bieżanów na rynku niemieckim — podkreśla Rafał Leszczyński, prezes polskiego holdingu.

Przypomina, że Niemcy planują zwiększyć w ciągu 10 lat liczbę pasażerów i towarów przewożonych koleją o jedną trzecią, a do tego niezbędne jest wykonanie inwestycji związanych m.in. z budową i rozbudową rozjazdów. KZN Bieżanów od dekady funkcjonuje już także na niemieckim rynku dostaw produktów do budowy bocznic przemysłowych, a od kilku lat rozwija działalność w segmenciemiejskiego transportu szynowego.

— Nasza grupa kapitałowa wyprodukowała i dostarczyła konstrukcje rozjazdowe dla bocznic przemysłowych, m.in. portu w Hamburgu, huty w Dillingen czy giganta branży górniczej K+S, a także rozjazdy i skrzyżowania tramwajowe do takich niemieckich miast, jak Rostock, Karlsruhe czy Ulm. W ostatnich tygodniach nasze rozjazdy i podzespoły rozjazdowe zostały również zakwalifikowane i zabudowane w tunelach kolei podziemnej przez BVG — Berliner Verkehrsbetriebe, zarządcę metra oraz komunikacji tramwajowej i autobusowej w stolicy Niemiec — podkreśla Artur Kępa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / KZN Bieżanów na niemieckich torach