Legia Warszawa zdążyła już w swoich strukturach wyodrębnić komórkę badawczo-rozwojową — LegiaLab.

Realizuje w niej pierwsze wewnętrzne projekty, m.in. analizę wydolności fizycznej zawodników czy personalizację treningów. Jednostka dopiero jest rozwijana i przygotowywana do „wystrzału” wraz z uruchomieniem Legia Training Center, do którego budowy klub właśnie przystępuje. W ośrodkuw Grodzisku Mazowieckim znajdzie się miejsce również dla start-upów. Otrzymają tam dostęp do infrastruktury sportowej, zaplecza analitycznego i taktycznego klubu, co pozwoli na szybką weryfikację ich wizji. To jednak dopiero po 2020 r. Już w maju 2019 r.
Legia zaprosi jednak do odwiedzenia nowego ośrodka jeden ze start-upów, które zgłoszą się do konkursu Science4Football StartUp Challenge. Konkursowe start-upy zostaną zaprezentowane również w Warszawie podczas majowego kongresu Science4Football, promującego „wiedzę oraz technologie w obszarze piłki nożnej i nauk o sporcie”.
— Chcemy zainteresować środowisko startupowe branżą sportową,w szczególności piłkarską, w której mogą znaleźć odbiorców swoich innowacyjnych rozwiązań. Wartość tego rynku, zarówno futbolu profesjonalnego, jak też amatorskiego, rośnie w bardzo szybkim tempie na świecie i w Polsce. W sposób naturalny coraz więcej pieniędzy i inwestycji w tej branży będzie przeznaczanych także na nowe technologie — mówi Tomasz Zahorski, pełnomocnik zarządu Legii Warszawa.
Do konkursu można zgłaszać projekty m.in. z zakresu healthtech, medtech, big data, analityki taktycznej, internetu rzeczy czy tzw. technologii ubieralnych (wearables). W grę wchodzą rozwiązania podnoszące wyniki zawodników, trenerów i fizjoterapeutów.