To pierwszy raz jak LinkedIn ujawnił swoje wyniki finansowe od czasu przejęcia przez Microsoft w 2016 r. Firma poinformowała niedawno, że w roku podatkowym 2023 r. zarobiła 15 mld USD, z czego 7 mld USD dzięki oprogramowaniu, z którego korzystają rekruterzy korporacyjni.
W ciągu ostatniego roku platforma pracowała nad rozszerzeniem swojej działalności w zakresie subskrypcji premium, z której korzystają osoby poszukujące pracy i inni użytkownicy indywidualni. Cena pakietu zaczyna się od 39,99 USD miesięcznie.
Atrakcyjni dla rekruterów dzięki AI
W ubiegłym roku LinkedIn dodał funkcje sztucznej inteligencji, takie jak możliwość skanowania ofert pracy i w oparciu o CV osoby poszukującej zatrudnienia, automatycznego określania, czy ta osoba może być dobrym kandydatem. System AI pomaga również dostosowywać profile użytkowników, tak by były atrakcyjne dla rekruterów i automatycznie generować pisemne wiadomości do nich.
Dan Shapero, dyrektor operacyjny LinkedIn powiedział, że liczba subskrybentów premium wzrosła o 25 proc. w 2023 r. Nie doprecyzował jednak ilu ich było.
Wczesne dane firmy pokazują, że 70 proc. subskrybentów wypróbowało nowe narzędzia AI, z czego 90 proc. uznało je za przydatne.