LinkedIn zarobił 1,7 mld USD na subskrypcjach premium. Zachęciły funkcje AI

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-03-07 16:02

LinkedIn ujawnił w czwartek, że jego przychody ze sprzedaży subskrypcji premium wyniosły 1,7 mld USD w 2023 r. Firma dostrzega wzrost zainteresowania użytkowników nowymi funkcjami sztucznej inteligencji - przekazał Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

To pierwszy raz jak LinkedIn ujawnił swoje wyniki finansowe od czasu przejęcia przez Microsoft w 2016 r. Firma poinformowała niedawno, że w roku podatkowym 2023 r. zarobiła 15 mld USD, z czego 7 mld USD dzięki oprogramowaniu, z którego korzystają rekruterzy korporacyjni.

W ciągu ostatniego roku platforma pracowała nad rozszerzeniem swojej działalności w zakresie subskrypcji premium, z której korzystają osoby poszukujące pracy i inni użytkownicy indywidualni. Cena pakietu zaczyna się od 39,99 USD miesięcznie.

Atrakcyjni dla rekruterów dzięki AI

W ubiegłym roku LinkedIn dodał funkcje sztucznej inteligencji, takie jak możliwość skanowania ofert pracy i w oparciu o CV osoby poszukującej zatrudnienia, automatycznego określania, czy ta osoba może być dobrym kandydatem. System AI pomaga również dostosowywać profile użytkowników, tak by były atrakcyjne dla rekruterów i automatycznie generować pisemne wiadomości do nich.

Dan Shapero, dyrektor operacyjny LinkedIn powiedział, że liczba subskrybentów premium wzrosła o 25 proc. w 2023 r. Nie doprecyzował jednak ilu ich było.

Wczesne dane firmy pokazują, że 70 proc. subskrybentów wypróbowało nowe narzędzia AI, z czego 90 proc. uznało je za przydatne.