Czytasz dzięki

Lunch z dopłatą pracodawcy

opublikowano: 16-02-2020, 22:00

Krakowska spółka zajęła się dostawą posiłków do biur. Usługę promuje jako benefit pracowniczy. 5 mln zł wsparły ją w tym fundusze VC.

Spółka Lunching zasilana była wyłącznie prywatnym kapitałem założycieli. Po trzech latach organicznego wzrostu, otworzyła się jednak na współpracę z funduszami venture capital (VC). Na rozwój otrzymała niedawno 5 mln zł od Market One Capital i Kogito Ventures, o czym teraz informuje. Przy okazji promuje firmowe dopłaty do posiłków pracowników. Chce też nieco poprawić jakość żywienia Polaków, bo o ile konto firmy napęczniało, o tyle propozycja sprzedażowa ma być coraz bardziej „fit”.

Łukasz Pawlik, prezes Lunching, zapowiada pracowity dla spółki rok. Firma chce
potroić poziom przychodów, m.in. otwierając się na nowe rynki w Polsce.
Zobacz więcej

STRATEGIA:

Łukasz Pawlik, prezes Lunching, zapowiada pracowity dla spółki rok. Firma chce potroić poziom przychodów, m.in. otwierając się na nowe rynki w Polsce. Fot. ARC

— Skupiamy się na tym, by razem z pracodawcami, którzy chcą dopłacać do posiłków dla swoich zespołów, pozytywnie wpłynąć na zwyczaje żywieniowe w pracy — zapewnia Łukasz Pawlik, obecny prezes tejże spółki, rodzinnego biznesu tworzonego wspólnie z braćmi Michałem (również założycielem Grupy Morele) i Szymonem oraz ich dalszą rodziną.

Lunching jest internetowym serwisem do zamawiania posiłków z restauracji i firm cateringowych. Koncentruje się jednak wyłącznie na dostawach do firm. Jedzenie dowozi bezpłatnie,na co pozwala przyjęty model biznesowy. Spółka zdecydowała się na dostawy wyłącznie w dni robocze i w porze lunchowej. Umożliwia to grupowanie zamówień, a w konsekwencji zmniejsza koszty dowozu. Firma działa w Krakowie, skąd się wywodzi, i w kilku innych miastach w Polsce. Obecnie dostarcza łącznie ok. 30 tys. obiadów miesięcznie dla pracowników blisko 400 firm. I chce z biznesem wchodzić do kolejnych firm i miast. Start-up, sięgając już po pozyskany zewnętrzny kapitał, w ostatnich miesiącach powiększył więc swój zespół z siedmiu do 30 pracowników. Celem Lunchingu jest także zachęcenie większej liczby pracodawców do dofinansowywania obiadów pracowników. — Obserwowaliśmy segment zamawiania posiłków do biur już od dłuższego czasu. Zakładamy, że zmieni się on w ciągu kilku lat — zaznacza Marcin Zabielski, partner zarządzający Market One Capital.

— Liczymy na to, że Lunching ma szansę zrewolucjonizować rynek benefitów — dodaje Wojciech Niesyto, partner w Kogito Ventures.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Swoją wizję benefitów Lunching argumentuje danymi Światowej Organizacji Zdrowia, z których wynika, że za sprawą zdrowego odżywiania się nasza efektywność w pracy wzrasta o 20 proc.

— Wdrożenie Lunchingu pomogło nam usprawnić proces zamawiania posiłków tak, by zespół, korzystając z jednego dostawcy, mógł swobodnie wybierać z menu wielu restauracji. Udało nam się też uprościć proces dofinansowywania posiłków dla ponad 650 osób pracujących w dziewięciu różnych miastach w Polsce — ujawnia Wiktor Schmidt, executive chairman i współzałożyciel Netguru, który po usługę sięgnął jeszcze przed inwestycją funduszu Kogito Ventures, do którego dokłada się jako prywatny inwestor.

Wizja pracodawcy, potrzeby pracownika

Pozapłacowe świadczenia oferuje 90 proc. firm w Polsce, jednak spora część z nich nie jest dopasowana do oczekiwań pracowników — wskazuje raport płacowy firmy Hays Poland. Firmy najczęściej oferują kartę sportową, podstawowy pakiet opieki medycznej oraz imprezy integracyjne. Ponad połowa dorzuca ubezpieczenie na życie, możliwość pracy elastycznej i dofinansowanie edukacji. Rzadziej firmy oferują dodatkowe dni urlopowe czy samochód służbowy. Z perspektywy pracowników natomiast najbardziej kuszące są właśnie dodatkowy urlop, opieka medyczna i edukacja. Na liście Hays Poland z nietypowymi benefitami są m.in. usługi fryzjerskie, fizjoterapeutyczne, prywatny dostęp do serwisu sprzątającego czy konsjerża.

„Wyzwaniem dla pracodawców pozostaje takie konstruowanie pakietu świadczeń dodatkowych, aby benefity nie tylko przyciągały kandydatów i zachęcały do aplikowania na ofertę pracy, ale stanowiły realną wartość dla pracowników, pozwalając im zaoszczędzić czas, pieniądze albo realizować pozazawodowe pasje i aktywności” — podkreślała Agnieszka Pietrasik, ekspert Hays Poland, komentując wyniki raportu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane