Manta znów wstrzymuje debiut

opublikowano: 10-01-2019, 22:00

Producent elektroniki kilka miesięcy temu zakładał, że wejdzie na GPW jesienią 2019 r. Teraz plany debiutu wstrzymał. Kolejny raz.

Plan był już zarysowany: przewidywał pozyskanie z emisji publicznej co najmniej 30 mln zł , które firma miała przeznaczyć na podwyższenie kapitału obrotowego oraz debiut w III kwartale tego roku.

WZROST BEZ GIEŁDY:
WZROST BEZ GIEŁDY:
Sprzedaż kierowanej przez Bogdana Wicińskiego Manty przekroczyła w 2017 r. 200 mln zł, co oznacza, że w ciągu trzech lat jej przychody się podwoiły.
Fot. Marek Wiśniewski

— Proces wchodzenia na giełdę jest skomplikowany i czasochłonny, wymaga gruntownych studiów strategicznych dotyczących zysków i strat, czy też ograniczeń płynących z bycia na giełdzie. Mimo to zdecydowaliśmy się na wejście na GPW — deklarował w rozmowie z „PB” w maju zeszłego roku Rafał Wilczopolski, szef marketingu w firmie Manta.

Teraz okazało się, że ani emisji, ani debiutu w zakładanym wtedy terminie nie będzie.

— Na razie nie planujemy IPO, choć z niego nie zrezygnowaliśmy — mówi prezes firmy Bogdan Wiciński.

Na pytanie, kiedy mógłby nastąpić debiut Manty, menedżer odpowiada, że nie wie. Nie wyjaśnia też powodów zmiany wcześniejszych planów.

— Całą uwagę skupiamy na bardzo ważnym projekcie i nic innego się teraz nie liczy — deklaruje menedżer, ale nie chce ujawnić żadnych konkretów dotyczących tego przedsięwzięcia, bo — jak twierdzi — wymaga ono ciszy.

Przypomnijmy, że nie była to ani pierwsza deklaracja Manty dotycząca debiutu na warszawskiej giełdzie, ani pierwsze wycofanie się z niej. Spółka miała się pojawić na głównym parkiecie w pierwszej połowie 2014 r. Pod koniec 2013 r. rozpoczęła nawet przygotowania, w tym poszukiwanie doradcy, który przygotowałby prospekt emisyjny. Pięć lat temu zarząd też chciał pozyskać z rynku — dzięki sprzedaży inwestorom 30 proc. akcji — około 30 mln zł, które planował wtedy przeznaczyć m.in. na zagraniczną ekspansję i poszerzenie oferty produktowej, a także na rozwój działu R&D. W pierwszym półroczu 2014 r. termin IPO najpierw lekko przesunięto, a potem w ogóle wstrzymano. Manta istnieje od 1998 r. Początkowo była znana głównie jako wytwórca odtwarzaczy DVD, ale szybko, w miarę jak rynek się nasycał, przerzuciła się na dekodery DVB-T i tablety. Kilka lat temu ofertę rozszerzono o smartfony, później sprzęt audio i akcesoria RTV, a także pierwszą polską produkcję telewizorów 3D.

Firma prowadzi produkcję w Polsce oraz w Chinach. Tam też ma placówkę badawczą, która pracuje głównie nad urządzeniami dla tzw. inteligentnego domu. Podobny do chińskiego oddział R&D Manty miałby też powstać w jakimś innym kraju, na razie jednak nie podano gdzie.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane