Powstałe w 2020 roku ACC zapowiadało fabrykę w Termoli jako jedno z trzech jego centrów produkcji akumulatorów do aut elektrycznych w Europie. Według dziennika MF, powołującego się na anonimowe źródła, joint venture skłania się obecnie ku podjęciu jeszcze w tym roku decyzji o rezygnacji z budowy fabryki, bo obecnie uważa, że projekt nie ma już uzasadnienia z powodu „trudności technicznych, strategicznych i finansowych”.
Reuters przypomina, że z planowanych przez ACC trzech gigafabryk akumulatorów działa tylko jedna, we francuskich miejscowościach Billy‑Berclau i Douvrin. Projekt budowy kolejnej, w niemieckim Kaiserslautern, został wstrzymany w czerwcu ubiegłego roku.
Rewizja planów ACC wynika ze zmiany sytuacji w ostatnich latach na europejskim rynku. Głównym problemem jest brak zachęt finansowych stymulujących dalszy szybki wzrost sprzedaży aut elektrycznych. Producenci akumulatorów muszą również dostosowywać się do szybko zmieniających się technologii, przede wszystkim powodujących obniżanie kosztów produkcji.
