Merchandising pod kontrolą systemu IT

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2013-08-09 00:00

Branch Brothers opracowała elektroniczny system zarządzania ekspozycją POS. In-shop ma skrócić czas planowania i organizacji zadań merchandisingowych.

Ekspozycja materiałów promocyjnych w sieci sprzedażowej jest zadaniem dość złożonym, zwłaszcza gdy firma posiada kilkaset placówek w całym kraju, różniących się wielkością i zakresem oferowanych usług. Z pomocą przychodzą więc nowe rozwiązania informatyczne. Taki produkt niedawno wypuściła na rynek poznańska firma Branch Brothers, zajmująca się m.in. projektowaniem sklepów, systemami ekspozycji i oznaczeń oraz badaniem zachowań klientów. Teraz, po serii wdrożeń testowych m.in. w sieciach PKO BP, Orange, BNP Paribas, Vectra, Reporter czy Santander (współpraca przy rebrandingu sieci Żagiel), prezentuje go na rynku.

Planowanie w internecie

In-shop wspomaga proces planowania i zarządzania ekspozycją materiałów POS. Jego twórcy zapewniają, że zwiększa czytelność działań merchandisingowych, przyspiesza obieg informacji, ułatwiając współpracę menedżerów z poszczególnymi placówkami.

— Jeśli osoba zarządzająca ekspozycją chce zaplanować akcję z użyciem nowych materiałów reklamowych, loguje się do systemu, wczytuje odpowiednie materiały i przypisuje do konkretnych nośników, może np. zdecydować, że powinny one znaleźć się wyłącznie przy kasach czy biurkach doradców. System automatycznie przydziela zadania do osoby odpowiedzialnej za ekspozycję w miejscu sprzedaży, oblicza nakłady dla produkcji i planuje logistykę — wyjaśnia Michał Klincewicz, członek zarządu Branch Brothers.

Centrala może również śledzić postępy w realizacji wyznaczonych zadań i zapotrzebowanie na materiały promocyjne. Do In-shopu wprowadzono dodatkową opcję dodawania zdjęć.

— Pracownik odpowiedzialny za rozmieszczenie materiałów może na bieżąco wgrywać na platformę zdjęcia, dzięki czemu osoba kontrolująca cały proces uzyskuje podgląd prowadzonych działań niemal w czasie rzeczywistym. Pozwala to na natychmiastową reakcję w sytuacji, gdy konieczne jest szybkie zmodyfikowanie działań — dodaje Michał Klincewicz. System dostępny jest online, bez konieczności instalowania go na komputerze czy urządzeniu mobilnym.

Dla działających w sieci

Produkt firmy Branch Brothers skierowany jest do podmiotów zarządzających ekspozycją w rozbudowanych sieciach sprzedaży. W grę wchodzą zwłaszcza banki, oddziały firm ubezpieczeniowych, telewizji kablowych czy sieci telekomunikacyjnych. Właściciele systemu z grupy docelowej nie wykluczają też ogólnokrajowych sprzedawców odzieży czy sprzętu AGD, księgarni lub aptek. Firma zdecydowała się na sprzedaż produktu w modelu abonamentowym. Miesięczny koszt to ok. 15-25 zł za jeden punkt sprzedaży, w zależności od wielkości sieci czy indywidualnych negocjacji. Sprzedaż dopiero ruszyła, nie ma więc jeszcze czysto komercyjnych wdrożeń. Ale spółka Branch Brothers będzie chciała pójść o krok dalej — już poinformowała, że rozpoczęła również pracę nad wykorzystaniem systemów Digital Signage do swoich działań merchandisingowych.