MetLife TFI chce być trendy

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 17-01-2016, 22:00

Po roku uśpienia towarzystwo budzi się ze snu i od razu rusza do ofensywy produktowej. W odświeżonej ofercie każdy ma znaleźć coś dla siebie.

W 2015 r. hitem sprzedażowym na rynku TFI były fundusze obligacji korporacyjnych, do których napłynęło łącznie 2 mld zł. Nic więc dziwnego, że popularna strategia wzbogaci ofertę MetLife TFI, a portfelem nowego funduszu pokieruje Adam Kaszyński, który zasilił szeregitowarzystwa przed kilkoma tygodniami.

— Planujemy utworzyć fundusz obligacji korporacyjnych, dlatego do grona zarządzających dołączył specjalista posiadający międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu instrumentami dłużnymi. W planach jest również stworzenie funduszu akcji dywidendowych i rozbudowa palety funduszy zagranicznych. Dotychczasowe wyniki oferowanych już strategii zagranicznych potwierdzają, że jesteśmy w stanie uzyskiwać w tym segmencie systematyczną przewagę nad konkurencją — mówi Tomasz Adamus, prezes MetLife TFI. Metlife Akcji Amerykańskich zarobił w ubiegłym roku 8,5 proc. i był najzyskowniejszym funduszem w ofercie towarzystwa oraz najlepszym produktem w grupie porównawczej.

Wynikiem 2,8 proc. rywali zdystansował też MetLife Akcji Chińskich i Azjatyckich. Ale inwestycje zagraniczne to również nowa moda wśród krajowych inwestorów, którzy w obliczu marazmu na GPW zaczęli rozglądać się za zyskami na światowych giełdach. Niektórzy natomiast — z obawy przed stratami — coraz chętniej sięgają po strategie alternatywne. Dość powiedzieć, że w ubiegłym roku do funduszy absolute return popłynęło 1,4 mld zł świeżego kapitału.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Zdajemy sobie sprawę z rosnącej roli funduszy absolutnej stopy zwrotu czy też szerzej rozumianej grupy produktów, pozwalających osiągać zysk nawet w okresach dekoniunktury giełdowej. Dlatego także w segmencie strategii alternatywnych jeszcze w tym roku przygotujemy rozwiązanie, które pozwoli uchronić klientów przed skutkami ewentualnych większych korekt na globalnych rynkach — ujawnia Tomasz Adamus.

W ciągu najbliższych dwóch lat firma chce umożliwić klientom inwestycje we wszystkich głównych regionach geograficznych na świecie. Obecnie zarządza aktywami o wartości 1,4 mld zł, a oferta na pierwszy rzut oka wydaje się rozbudowana, bo składa się z 19 funduszy. Część strategii jest jednak do siebie podobna, np. MetLife Akcji oraz MetLife Akcji Polskich czy też MetLife Akcji Chińskich i Azjatyckich oraz MetLife Zrównoważony Azjatycki. To też ma ulec zmianie.

— Chcemy, aby nasz portfel funduszy umożliwiał inwestorowi łatwe dopasowanie swoich inwestycji do każdego oczekiwanego przez niego scenariusza rynkowego, a także szeroką dywersyfikację. Służyć temu mają nie tylko nowe produkty, ale także uporządkowanie i przemyślana segmentacja oferty, która będzie prowadziła za sobą zmiany w już istniejących funduszach. Docelowo każdy z nich ma wyraźnie odróżniać się od pozostałych — tłumaczy Tomasz Adamus. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane