Michael/Ström chce przez giełdę zdobyć 200 mln zł

opublikowano: 12-05-2021, 20:00

Dzięki debiutowi na giełdzie Michael/Ström Obligacji Korporacyjnych FIZ zamierza skokowo zwiększyć skalę działalności.

12 maja 2021 r. na warszawskiej giełdzie zadebiutował Michael/Ström Obligacji Korporacyjnych FIZ. Nieco wcześniej przeprowadził pierwszą ofertę publiczną, na którą pozwala mu prospekt emisyjny.

- Na podstawie prospektu zatwierdzonego przez KNF, od kwietnia 2021 r. do stycznia 2022 fundusz przeprowadzi 10 emisji certyfikatów inwestycyjnych, które trafią do obrotu na warszawskiej giełdzie. W publicznych emisjach, które będą trwały mniej więcej od siódmego dnia do końca danego miesiąca fundusz może pozyskać do 200 mln zł – zapowiada Piotr Ludwiczak, zarządzający Michael/Ström Obligacji Korporacyjnych FIZ.

Byłby to duży skok w rozwoju funduszu, który formalnie powstał pod koniec 2017 r. Na koniec 2020 r. jego aktywa netto wynosiły około 103 mln zł.

Fundusz działa w ramach MM Prime TFI, ale w praktyce jego inwestycjami zarządza Michael/Ström Dom Maklerski. Inwestuje przede wszystkim w obligacje polskich przedsiębiorstw.

- W otoczeniu niskich stóp procentowych oprocentowanie lokat oscyluje w okolicach zera. Niskie lub rosnące rentowności obligacji sprawiają, że trudno także o zarobek z obligacji skarbowych. Dlatego obligacje korporacyjne są ciekawą alternatywą dla części inwestorów, a historyczna średnioroczna stopa zwrotu funduszu wynosi 4,14 proc. W ciągu ostatnich 36 miesięcy inwestorzy funduszu zarobili ponad 12 proc. – mówi Piotr Ludwiczak, przyznając, że historyczne stopy zwrotu nie są gwarancją przyszłych wyników.

Zarządzający funduszem deklaruje, że zakładana stopa zwrotu FIZ-u to 2,25-2,75 pkt proc. ponad stawkę WIBOR 3M (obecnie wynosi 0,21 proc.). W środku tego przedziału znajduje się poziom referencyjny, po przekroczeniu którego fundusz pobierze tzw. success fee. Weźmie sobie jedną czwartą zysku przekraczającego 2,5 pkt proc. ponad WIBOR 3M. Do tego dochodzi stała opłata za zarządzanie wysokości 1,25 proc.

- Ta struktura opłat motywuje nas do tego byśmy osiągali dla klientów bardzo dobre wyniki unikając nadmiernego ryzyka – podkreśla Piotr Ludwiczak.

Warto zaznaczyć, że aktywa funduszu, a więc jego klientów, obciąża jednak szereg kosztów administracyjnych, związanych z funkcjonowaniem FIZ-u – np. koszty prowadzenia ksiąg rachunkowych (do kwoty 150 tys. zł rocznie), biegłego rewidenta (50 tys. zł), emisji certyfikatów (300 tys. zł). Nawet reklama i promocja do kwoty 40 tys. zł obciąża klientów FIZ-u.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane