Milion złotych przez internet

opublikowano: 02-08-2021, 20:00

Firma Smeo udzieli online limitu faktoringowego nawet do 1 mln zł.

Gdy kilka lat temu na polski rynek wchodziły fintechy oferujące finansowanie dla mikroprzedsiębiorców całkowicie przez internet, maksymalne limity, których mogły udzielić tą drogą, sięgały najczęściej 50 tys. zł. Do dzisiaj dla wielu z nich bezpieczne maksimum to 250 tys. zł, chociaż są firmy, które oferują więcej, ale proces często nie jest już w 100 proc. internetowy. Firma Smeo postanowiła się wyłamać i proponuje przedsiębiorcom aż milion złotych przez internet.

– Tak dużej kwoty cyfrowo i w 100 proc. online nie zaproponował jeszcze nikt – przekonuje Michał Pawlik, prezes Smeo.

Dodaje, że ta firma mogła pozwolić sobie na ten ruch głównie dzięki nowym źródłom finansowania. W ubiegłym roku w Smeo zainwestowały łącznie 21 mln zł dwa fundusze: Precapital i Finch Capital.

– Mamy też dobry system oceny ryzyka, który daje duże bezpieczeństwo. Dzięki temu nasz portfel przeszedł pandemię bez żadnego uszczerbku – mówi Michał Pawlik.

Zapewnia, że zainteresowanie nowym limitem jest spore. Smeo proponując tak wysoką kwotę de facto wchodzi w nowy segment – finansowania faktoringiem online także średnich firm.

– Do tego finansujemy spółki szczególnie dotknięte pandemią, a więc działające w gastronomii oraz branży eventowej – mówi Michał Pawlik.

Aby otrzymać faktoring, trzeba wypełnić wniosek online i podpisać umowę. Smeo nie bada zdolności kredytowej klientów, więc z faktoringu mogą skorzystać również podmioty, które nie mają szans na pieniądze w banku. Nie trzeba wykazywać zysków ani generować przychodu.

Ponadto dla faktora nie ma znaczenia staż funkcjonowania klienta na rynku.

–Tak naprawdę jedynym wymogiem jest wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności – mówi Michał Pawlik.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane