Moim zdaniem Liczy się satysfakcja klienta

MIB
opublikowano: 26-11-2009, 00:00

Arkadiusz Miłak

szef jakości i doskonalenia procesów Schenker

Niełatwo porównywać jakość usług logistycznych, ponieważ brakuje jednolitych kryteriów czy też standardów w tym zakresie. Na przykład standardem, podawanym obecnie przez większość operatorów logistycznych, jest terminowość dostaw. Zazwyczaj w granicach 97 proc. Trzeba jednak zagłębić się w szczegóły, by się dowiedzieć, że tylko kilku operatorów jest w stanie spełnić taki wymóg w ciągu24 godzin na obszarze całej Polski. Większość firm odnosi ten wskaźnik jedynie do dużych aglomeracji miejskich. Wydaje mi się, że najbardziej wiarygodnymi miernikami pozostają badania satysfakcji klientów. By były miarodajne, muszą jednak być profesjonalnie przeprowadzone przez specjalistyczną firmę zewnętrzną. Tak więc najważniejsza jest ocena klienta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu