Motywowanie regułą nie jest

opublikowano: 18-04-2019, 22:00

Program motywacyjny posiadała co czwarta z 377 spółek z warszawskiej giełdy, które wzięła pod lupę firma Sedlak & Sedlak.

Z dalszych analiz wykluczono banki (13) i spółki, które nie podały szerszych informacji o programach (21). W 67 proc. przypadków motywowani byli członkowie zarządu i kluczowi pracownicy, mniej popularne były natomiast rozwiązania skierowane do pracowników z wyłączeniem zarządu, do samego prezesa lub do zarządu i rady nadzorczej. W badanych spółkach programy tworzono zazwyczaj na 3 lata.

Jak zaznaczono, czas trwania programu nie zawsze pokrywał się z okresem oceny wyników. Pomimo trwania programu przez np. 3 lata spółka może dokonywać oceny wyników co roku i przyznawać uprawnienia do określonej liczby instrumentów w tzw. transzach. Spółka wyznacza wtedy cele na każdy rok osobno i za realizację każdego z tych celów przyznaje osobne uprawnienia.

Program motywacyjny to forma wynagrodzenia zmiennego oferowanego kluczowym pracownikom danej spółki. Ma on za zadanie motywować menedżerów do spełnienia określonych celów, zazwyczaj finansowych. Jest to też forma partycypacji w zysku przedsiębiorstwa.

Raport dostępny jest na stronie wynagrodzenia.pl.

88

Tyle spółek spośród 377, które przebadała firma Sedlak & Sedlak, miało w 2017 r. zdefiniowany program motywacyjny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu