Czytasz dzięki

Niższa wycena Banku Handlowego

Paweł Zakrzewski, Kamil Zatoński
opublikowano: 09-12-2019, 12:36

W raporcie z 6 grudnia Marta Czajkowska-Bałdyga z Haitong Banku obniżyła cenę Banku Handlowego o 5 proc. Rekomendacja brzmi „kupuj”.

Od początku roku akcje banku straciły prawie 20 proc. z powodu słabych wyników dotyczących kosztów ryzyka w segmencie korporacyjnym i przez wykluczenie z indeksu MSCI Poland 29 maja br.

Marta Czajkowska-Bałdyga z Haitong Banku wydała rekomendację dla Alior Banku.
Zobacz więcej

Marta Czajkowska-Bałdyga z Haitong Banku wydała rekomendację dla Alior Banku. Fot. WM

Cena docelowa spadła z 61 zł do 57,70 zł.

W ostatnim miesiącu kurs spółki nie uległ zmianom i radził sobie lepiej o 10 proc. niż indeks WIG Banki.

Haitong Bank obniżył prognozy dotyczące zysku netto Banku Handlowego na lata 2019-2021 odpowiednio o 11 proc. do 466 mln zł (-27 proc. r/r), o 7 proc. do 606 mln zł (+30 proc. r/r) i 8 proc. do 669 mln zł (+10 proc. r/r). Obniżka wynika z wyższych od zakładanych kosztów ryzyka w segmencie korporacyjnym, co jest skutkiem pozycji jednorazowych i niższych niż oczekiwano przychodów odsetkowych netto. Prognozy analityków dotyczące zysku netto są o 14 proc. poniżej konsensusu na 2019 r. i o 2 proc. poniżej konsensusu na 2020, ale o 3 proc. powyżej na rok 2021.

Haitong Bank docenia ponadprzeciętną dywidendę i niski poziom ryzyka, biorąc pod uwagę niewielkie zaangażowanie w kredyty frankowe – 54 mln zł w trzecim kwartale 2019 r. oraz wskaźnik L/D na poziomie 64 proc. w tym samym okresie. W związku z tym analitycy uważają, że spółka jest niedoszacowana, ze wskaźnikiem P/E na 2020 r. na poziomie 11,1x, co daje 3 proc. dyskonto w porównaniu z resztą sektora.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Zakrzewski, Kamil Zatoński

Polecane