Wykonawcą przebudowy podmiejskiej trasy tramwajowej nr 41, która będzie kosztować 173,7 mln zł, zostało konsorcjum trzech spółek - Progreg InfraCity, MPK- Łódź i Włodan. Lokalne samorządy podpisały w tej sprawie umowę 5 września.

- Linia tramwajowa 41 pozostaje najpopularniejszym połączeniem do Łodzi. Codziennie korzysta z niej około dziewięciu tysięcy osób i ponad dwa miliony pasażerów w skali roku - mówi Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.
W modernizacji trasy tramwajowej weźmie udział łódzki przewoźnik - odpowiada on za ksawerowski odcinek trasy (długość ponad 3 km). Inwestycja jest realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje kompleksową modernizację linii tramwajowej 41, czyli przebudowę układu torowego wraz z niezbędną infrastrukturą, stworzenie wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego, budowę nowych przystanków oraz budowę 1,5 km drogi dla rowerów w centrum Pabianic. Wprowadzony zostanie inteligentny system transportowy (ITS), obejmujący urządzenia informacji pasażerskiej i priorytet tramwaju na skrzyżowaniach.
Inwestycję sfinansują gminy Pabianice i Ksawerów, dotacje unijne (87,9 mln zł) oraz dotacja z budżetu państwa (11,8 mln zł).
- Liczymy, że wkrótce prace rozpoczną się także na pozostałych trasach: do Zgierza, Ozorkowa, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. My ze swojej strony jesteśmy gotowi do modernizacji torowiska na terenie Łodzi w kierunku Konstantynowa. Liczymy, że zgodnie z zapowiedziami zarząd województwa łódzkiego wesprze ten projekt i przyzna dotację na remont - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.