Panasonic, który jest głównym dostawcą akumulatorów do Tesli, ogłosił, że pracuje nad zwiększeniem w nich gęstości energii dzięki technologii, która według japońskiej spółki zapewni „wiodący na świecie poziom” pojemności do końca 2027 roku. Chodzi o brak anody na etapie produkcji akumulatora. Miałaby się formować w nim dopiero po pierwszym naładowaniu.
Panasonic podał, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, zasięg auta Model Y Tesli może wzrosnąć o 90 mil, czyli prawie 145 km, przy obecnym rozmiarze akumulatora. W zależności od wersji obecne auta Model Y mają zasięg od ok. 300 mil (Performance) do 386 mil (Long Range RWD).
Alternatywnie, Panasonic może również wykorzystać nową technologię do produkcji lżejszych i potencjalnie tańszych wersji akumulatorów, zachowując obecny zasięg i zmniejszając ich rozmiar.
Panasonic poinformował również, że dąży do zmniejszenia udziału niklu w akumulatorze, co oznaczałoby mniejsze koszty.